Annons

Naturfotografer i DHS

Produkter
(logga in för att koppla)

Artificiell

Aktiv medlem
Tycker att det är väldigt roligt att det börjar dra åt en mer intressant mix i dhs. Ska nog bli bra det här, till slut...;)
U

PS: Vill en än gång be om ursäkt för att jag tidigare skrev personliga omdömen om visa medlemmars vara eller inte vara i dhs. Hoppas att det kan förlåtas! DS.
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Efter underrättelse om att mitt namn ( och person)diskuterats i denna tråd, hittade jag så hit. Men synpunkterna är numer raderade.

Naturligtvis vore det - minst sagt - intressant att se de personliga åsikterna om mig som funnits till allmän beskådan i denna tråd.

/Jan van der Veen
 

Artificiell

Aktiv medlem
Hej Jan,

Det har aldrig varit någon diskussion om din person. Ditt namn föreslogs en lista med tänkbara kandidater till DHS. En lista som jag tog initiativet till (då jag önskade fler naturfotografer till DHS) men där andra föreslog namn. Dumt nog började jag uppdatera listan med kommentarer i stil med "är inte intresserad", "tillfrågad igen" och "tveksam" m.m. Som värd borde jag naturligtvis hålla tand för tunga eftersom det annars kan uppfattas som en sorts formell åsikt. Jag har lärt mig en läxa, ber om ursäkt och lovar att jag inte ska upprepa tilltaget. Av intresse är dock att mina kommentarer är relativt betydelselösa eftersom man blir invald i DHS först efter en omröstning bland befintliga medlemmar.

Hoppas det är svar på din fråga.

MVH
Ulf
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Hej Ulf,

och tack för ditt svar. Dock vidhåller jag mitt intresse av att se vad som varit till allmän beskådan för hela fotosidan, vilket också David Elmfeldt noterats i en annan tråd.

Om du för en sekund sätter dig in i min situation:

Du uppmärksammas via mejl om att ditt namn varit uppe i en tråd på fotosidan; en sida tillgänglig för ca 100.000 medlemmar. När du letat rätt på tråden upptäcker du ditt namn i början på densamma för att senare i inläggen se folk förbannade över dess innehåll. Naturligtvis är de styckena raderade, samma stycken där ditt namn behandlats, allt till åskådande av 100.000 människor.

Hur intresserad skulle du vara över att faktiskt få se vad som skrivits? Skulle du nöja dig med att man sa dig att det bara var en lista med namn, egentligen betydelselös?

Misstolka inte min opponering över händelsen som ett missnöje över att inte blivit tillfrågad över ett medverkande i DHS, utan se det istället som ett försök att, i den mån det är möjligt, behålla ett uns av personlig integritet.

Mvh
Jan van der Veen
 

Artificiell

Aktiv medlem
Jag har full förståelse för din undran. Men tänk på följande två saker. 1) ditt namn blev föreslaget som en tänkbar kandidat till DHS (vilket tyder på att dina bilder gillas!). 2) Det skrevs aldrig något annat om dig eller någon annan mer än det jag citerade i inlägget ovan. Inga allvarliga saker alltså...
Ulf
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Det känns som du missar andemeningen i mina inlägg. Var vänlig och blanda inte in begreppet DHS i det hela.

1: Om jag har varit en kandidat för DHS eller inte, är för mig helt egalt. Att mina bilder uppskattas av redaktörer i varierande magasin räcker gott för mig.(och jag är oerhört tacksam för det)

2: Vad som skrivits eller inte skulle jag gärna vilja se själv, liksom 100.000 andra kan ha gjort.

Mvh
Jan
 

Artificiell

Aktiv medlem
Okej, ledsen om jag inte förstod dig tillräckligt väl...

I just den här frågan får du dock vända dig till redaktionen.

Jag har ingenting sparat, men försökte ändå återkalla vad jag kom ihåg.
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Ingen fara, int ska du va ledsen inte:)

Som jag skrev tidigare vände jag mig till David, och fick också ett första svar ifrån honom i en annan tråd. Men när du så vänligt responderade, och förklarade, hängde jag på.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja, det är svarat i den andra tråden. Finns inte mycket att tillägga till det svaret, mer än att jag agerade så fort jag läste forumrapporten om det hela.

Jag tyckte vi agerade så snabbt som man kan förvänta sig på det hela.

Det enda jag kan erbjuda som info är vad som Ulf beskriver. Jag har inget mer.
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Ok, så den informationen som tillhandahålls mig, är den som kommer från en av de som förebråddes hårdast i tråden? Vilken enkel lösning.
 
ANNONS