Annons

Naturfotoutflykt till Gysinge 19/10

Produkter
(logga in för att koppla)

objernulf

Aktiv medlem
Jag och Tobias J åker till Gysinge på söndag 19/10 för naturfotografering av forsar, älv och skog mm. Vi åker från Uppsala 08.30 och är åter senast 16. Det finns två platser kvar i bilen. Hänger någon på? Det går naturligvis även att åka från annat ort. Vi kanske då kan sammanstråla på plats.
 

Staffan

Aktiv medlem
Jag kommer gärna och då från Västerås. Gysinge är smuttigt, det är även en fin natur förutom värdshuset.

/Staffan
 

SmurfMolly

Aktiv medlem
Jag skulle gärna vilja haka på! Åker från Gävle i så fall, möter alltså upp i gysinge.. Har funderat att åka själv flera gånger men kommer inte iväg!

/Malin
 

objernulf

Aktiv medlem
Då är vi fyra stycken.

Detta fick jag från en som hittar:
"Du kommer 67:an från Uppsalahållet. När du kommer in mot Gysinge så åker du över en bro. Strax efter bron har du en parkering på höger sida, där finns även toaletter. Till höger om toaletterna går en stig ner mot älven,
där har du en fin grillplats med vindskydd. Platsen ligger strax nedanför "gamla"
bron. Det är ett bra basläger."

Vi samlas på denna parkering kl 09.30.

/Olle
070-5565745
 

Staffan

Aktiv medlem
Detta är väl den sk. turistvägen, man svänger av 67an innan man kommer fram till den nya bron. Turistvägen leder via gamla bron bort till bruket.

Hoppas att detta fantastiska väder står sig.

/Staffan
 

taigabild

Aktiv medlem
Sväng in vänster där det står Färnebofjärdens Nationalpark 2 istället för att åka den nya vägen till Gysinge. Då kommer ni till Sevedskvarnsforsarna och är "inne i smeten" direkt. Hoppas löven sitter kvar när ni är där!
 

Gustafa

Aktiv medlem
Skulle gärna vilja följa med, men har en flytt helgen efter, så det är packa som gäller för min del...:-( Men blir det nån mer gång så hänger jag gärna med om jag kan, så då får ni gärna mejla mig om det.
Helena
 

SmurfMolly

Aktiv medlem
Yepp! Trevligt var det! Men en aning kallt... å nästa gång startar jag nog inte kvart över sex.... =)
Får hoppas på att några bilder blev bra nu!

/Malin
 

Jocke

Aktiv medlem
Jag får instämma i kören! Det var kul tyckte jag. Kallt som attan var det men sånt får man ta :)

Jag har ett par rullar dia och några reala så nån bild ska väl upp på fotosidan hoppas jag.

/Jocke
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Det var riktigt härligt med den heldag ute!! Jag
är fortfarande uppe i varv än, har precis kommit hem, han bara slänga in grejorna innan jag rusade iväg för att göra ett grupparbete.
 

Alexandersson

Aktiv medlem
Ja, det var helt klart en lyckad dag. Klart vi startar 06.15 nästa gång också?! Eller så att vi är på plats före soluppgången. Första halvtimmen var häftig! Synd bara att man inte tog vara på den bättre. Tyvärr så fick jag inte så många bra bilder denna resan. Men gör mer än gärna om något liknande!
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Jag tycker vi kan lika gärna satsa på att åka så man kan vara kvar där på solnedgången istället. Tydligen ska forsarna vara maffiga då!
 
ANNONS