Annons

Nexto CF DI - Recension

Produkter
(logga in för att koppla)
Najs

Sålt min Epson P-2000, då jag inte använder den speciellt ofta, och när jag gör det så är det bara för att tanka ner kort till den.

Har just Beställt en Nexto CF som skall vara grymt snabb, dumpar ett 2gb kort runt 2-3 minuter om jag inte fått allt om bakfoten.

Epson P-2000 tar ca 16 minuter på sig att dumpa ett 2gb ultra II kort. Men skärmen och alla andra funktioner på den är ju underbara, om man nu använder dem.

Tack för länken.

/P.L

Jag har kört 2 bröllop med denna nu! Raw-format+stora jpeg, dvs, giggen bara "rinner" iväg. Och då är det skönt att ha Nexton, inte för att jag har time:at den, men mitt 1Gb Ultra II kort tar inte lång tid på sig, missar i princip inget.

Jag uppgraderade till senaste firmware så att man har möjlighet att välja om man vill flytta bilderna ifrån kortet istället för att kopiera, superfunktion om man har bråttom.

MagnusM skrev:
Jag har kört 2 bröllop med denna nu! Raw-format+stora jpeg, dvs, giggen bara "rinner" iväg. Och då är det skönt att ha Nexton, inte för att jag har time:at den, men mitt 1Gb Ultra II kort tar inte lång tid på sig, missar i princip inget.

Jag uppgraderade till senaste firmware så att man har möjlighet att välja om man vill flytta bilderna ifrån kortet istället för att kopiera, superfunktion om man har bråttom.

Kul att höra!

Angående updateringen, vilken ver. kör du med ?

Skull du kunna skicka den till mig ?

[email protected]

Då det verkar som man inte kan ladda ner den ?

MVH
/P.L

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto