Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni som har G11

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Jag är en väldigt splittrad person. Ena stunden vill jag ha en systemare, för att i nästa önska mig en liten smidig kompakt.

Så till er som har G11; är detta en kamera som man kan nyttja som en svartvit gatufotokamera, utan att behöva experimentera med ev redigeringsprogram? Hur funkar den vid raka motsatsen, dvs närbilds/macrofotografering?

Själv har jag en Panasonic Lumix LX2 som jag är ganska nöjd med. Det enda jag egentligen saknar på den är en bättre display och lite mer skärpa.

Jag tar tacksamt emot alla tips och erfarenheter av G11. Givetvis även andra kameror...

Jag är van vid kameror som 40D och 7D med batterigrepp, eller förr i tiden T90 och F-1. Jag köpte en G11 för att ha något mindre, men ändå kapabelt att ta bilder som ligger en bra bit över vad min mobiltelefon kan åstadkomma.

Efter mindre än en timmes försök att använda G11 var jag så irriterad på hur den är att hålla i och använda att jag gav bort den till den som råkade stå närmast. Jag har inte ångrat mig, trots att 7D + BG-E7 är aningen större.

Ja, givetvis har jag även funderat på denna! Dock är jag osäker både på begagnatpris och bildkvalitet jämfört med G11. Taxam för tips såklart! Eftersom detta lär bli min enda kamera.

ANNONS
Götaplatsens Foto