Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikkor AF-S 55-200 mm f/4-5,6 G ED VR

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Hej
Jag har en D90 med en 18-55mm VR glugg som jag vill ha en komplettering till och jag har tänkt på Nikkor 55-200mm VR gluggen, vad tror ni ?
Fotar mycket i naturen, fåglar och liknande samt mycket allmänt som man behöver lite längre zoom till.

Säg vad ni tror, VR är ett måste !

Japp. Nikon håller en mycket bra kvalitet på step in linser.

Jag har 70-200/2,8 men det kostar flis och är väldigt tungt. Har även ett 70-300 som funkar bra men väger också en hel del.

Har du rysligt mycket pengar köp 70-200/2,8. Underbart men tungt.
Har du en god budget köp 70-300, bra pris prestanda
Vill du inte investera för mycket och vill ha bra "bang for the buck" köp 55-200.

Ken Rockwell gillar de billaga lätta objektiven och jag förstår varför. Räcker gott att börja med...och bra att ha kvar som lättviktsvariant om man uppdaterar...

Jag har själv ett 55-200 VR och det finns en enda anledning att köpa detta och det är att det passar bra som semesterobjektiv när man prioriterar vikt och volym på flyget. Bildkvalitén är tämligen medioker. Satsa hellre på ett 70-300 VR som är i en annan division och dessutom överkomligt i pris. Jag har båda så jag vet vad jag talar om.

Jag har inget 55-200 men 70-300. Det senare funkar väldigt bra upp till 200...sedan tappar det.

Jag har inget 55-200 men har testat en kompis. Tyckte det var ok för pengarna. Kan det vara så att de varierar i kvalitet?

Inget slår dock mitt 70-200...men det spelar ju i en annan division...

Jag har ett 55-200VR, och kan inte tycka annat än att det är mycket prisvärt!! Kör! Att jämföra det med 4-5 ggr dyrare gluggar blir fel i mina ögon.

Jag har ett 55-200VR, och kan inte tycka annat än att det är mycket prisvärt!! Kör! Att jämföra det med 4-5 ggr dyrare gluggar blir fel i mina ögon.

Skulle också satsa på 70-300 VR.Skillnaden i "förstoring" är ju 50 proc mellan 200 och 300mm och gör stor skillnad,tycker även det är mer välbyggt och optisk mycket bättre än 55-200mm.

ANNONS