Annons

Nikon 50/1,8d dålig kvalle?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kidcrash

Avslutat medlemskap
Jag har hört från olika håll att detta obejktiv är väldigt skört och har hänt vid flera tillfällen av de har endast med en lättare stöt kluvits i 2 bitar. (låter överdrivet, men skyll inte på mig). är detta dålig hantering av utrustning eller är det dåligt konstruerat? Är förövrigt supersugen på att köpa ett sånt objektiv när jag får mina hårt förvärvade pengar den 25:e, men vill ju veta lite om det först:)
Tack på förhand!

Ehh, visst, byggkvalitén inte det bästa, men sedan kostar den ju drygt tusenlappen. Har haft min i två år snart och den är som ny. För priset är det ett kap.

tjaae. Något toppenbygge är det väl inte. Jag har en äldre variant som känns som en bit skräp, med hackig och jävlig fokusring. Jag är kanske inte jätteförsiktig med mina grejor heller, även om jag inte är direkt slarvig, men den fortsätter funka och är jätteskarp.

Mätt "per krona" så hittar man förmodligen få objektiv som ger så bra bildkvalitet för så pass lite pengar. Faktum är att bildkvaliteten något steg nedbländat står sig väl mot de flesta objektiv, oavsett kostnad. Sedan får man ju inte byggkvalitet i toppklass för den pengen, men det är varken bättre eller sämre än något annat i klassen. Sammantaget tycker jag att detta objektiv är ett kap för pengarna. Klar köprekommendation!

Ja, förmodligen. Kanske läge att plocka isär eller skaffa ny..Inga problem med autofokusen dock. Men det kanske sliter på motorn...

ANNONS
Götaplatsens Foto