haqv
Aktiv medlem
Jag har nyligen köpt mig en Nikon 85 f/1.8D. Det visade sig dock att den frontfokuserade kraftigt på min D70. När jag skickade iväg den till Nikon för justering säger de att det inte är något fel på optiken utan de vill istället titta på kameran. Saken är den att jag har tre Sigma-objektiv, 100-300 f/4, 18-50 f/2.8 och 150 f/2.8 makro och alla dessa fokuserar perfekt. Kameran har tidigare justerats hos Nikon tillsammans med kit-objektivet 18-70 och har fungerat ypperligt med alla objektiv sedan dess förutom med denna 85:a.
Är det någon annan som råkat ut för något liknande, hur gör man?
Jag kan ju inte låta dem justera om kameran och riskera att den inte funkar med mina andra objektiv eller?
Jag har tyvärr sållt 18-70:an så jag kan inte skicka med den en gång till och Sigma objektiven gissar jag att de inte vill ta ansvar för.
Vore mycket tacksam för tips.
Är det någon annan som råkat ut för något liknande, hur gör man?
Jag kan ju inte låta dem justera om kameran och riskera att den inte funkar med mina andra objektiv eller?
Jag har tyvärr sållt 18-70:an så jag kan inte skicka med den en gång till och Sigma objektiven gissar jag att de inte vill ta ansvar för.
Vore mycket tacksam för tips.