Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon Coolpix L10 - bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Urr

Aktiv medlem
Nu säljer Elgiganten Nikon coolpix L10 för 990 kr.Jag antar att det är en hyfsad kamera för pengarna. Jag tänker som point and shoot-kamera för familjen, med två grabbar 11 och 15 år.

Vi har knappt någon digitalkameraerfarenhet. Vi har däremot gott om analoga kameror hemma - (bl a Nikons systemkameror) Vi är vana vid det som bra analoga kameror kan prestera. Men vad säger ni som är mer insatta i det digtala, är L10 ett vettigt köp eller inte?

Är t ex optiken okej, eller är det för mycket budget över det hela? Någon som läst recensioner av kameran och/ eller kan hänvisa till någon artikel? Är det för kortsiktigt tänkt att köpa en så enkel digitalkamera?

OBS: Har försökt forska lite själv också. Ingen recension av L 10-kameran finns här på sidan. Har också kollat Nikons hemsida för teknisk information. Gör mig inte så mycket klokare.

nutte skrev:
Användartest på t ex
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinion_text.asp?prodkey=nikon_cpl10&opinion=35464

Funderar ev på att köpa en till dottern men Fujis F20 för 1790:- (på t ex cyberphoto) är klart bättre och då ingår laddbart batteri och laddare så det blir inte mycket dyrare.

mvh/Kalle

Jag säger också Fuji, Nikon hänger tyvärr inte riktigt med i toppen av kompaktträsket längre.

Fuji och Ricoh är vad jag skulle ha satsat mina slantar på.

ANNONS
Götaplatsens Foto