Annons

Nikon D1x vs D50

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu när du har fotat lite.
Vad gillar du handhavandet, Det är en viktig parameter för dig. Alla känner inte likadant...

Jo den var till Linus med sin nya kabel.
Betr. kabel så är det mycket bättre och snabbare med kortläsare, kostar inte mycket.

Jag måste säga att jag faktiskt med facit i hand föredrar min D50. Tyvärr :-/ Dock har jag ingen större samling objektiv, men för min fotografering är D50:n klart det bästa valet verkar det som.

Det enda som jag stör mig på är att D1x:an ligger stabilare i handen då den är robustare och tyngre (ja, maffigare) på alla sätt :)

Jag tycker jag själv lyckas bättre med min lilla D50, framför allt när det gäller skärpa (wtf?!) men vi får se, jag lånar väl D1x:an ett bra tag till framöver, så jag får fortsätta jämföra =)

Det finns ett batterigrepp (pirat) till D50 att skruva på under kameran som lär förbättra både storlek och tyngd.... Kanske kan vara något

Mankan

Jo, jag har kollat på det =) Medföljer t.o.m. 2 batterier! Och dem kan man inte ha för många av!
Ganska scysst med detta för 1200:- också =)

Men som sagt, jag måste nöta lite mer med D1x:an innan jag kan göra nån vettig jämförelse :)

ANNONS
Götaplatsens Foto