Annons

Nikon D300 Batteriproblem ??

Produkter
(logga in för att koppla)

photomicke

Aktiv medlem
Har fått konstiga låsningar på D300,har använt min D300 flitigt passerade 10000exp idag. men jag har problem med att kamera låser sig och jag måste slå av kameran eller rycka batterierna. någon som har något liknade problem

fotomicke.blogg.se

Jag hade liknande problem med min D200, och det visade sig vara minneskortet som strulade, har även provat samma kort i D300'an, och efter ett tag så låste sig även den, så prova först med ett annat kort.

/kent

Bokeh skrev:
Jag hade liknande problem med min D200, och det visade sig vara minneskortet som strulade, har även provat samma kort i D300'an, och efter ett tag så låste sig även den, så prova först med ett annat kort.

/kent

ok ett bra tips så gäller det bara att lista ut vilket kortman har använt // Micke

Nikons svar

Fick detta svar av Nikon:

Det låter inte så bra. Är det batteriet som följde med när du köpte kameran? Vi har sett liknande problem med piratbatterier. Är det originalbatteri rekommenderar jag dig att lämna in kameran för service. Det är definitivt inget normalt beteende och det är inget man kan göra något åt själv.

Med vänliga hälsningar
Nikons Europeiska Support
www.europe-nikon.com/support

Så det blir att sända ner kammeran !!!

ANNONS
Götaplatsens Foto