Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon d300 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Carpe Noctum

Aktiv medlem
tjing
nyss köpt en d300 och har problem med minneskort, stpr CKR ekker CHR när jag stoppar in det. .säkert någe enkelt, men inte van vid CF kort. är det snett eller någe.

fan va jag stavade fel då. står CKR eller CHR.

Har du formaterat det? Fungerar det i datorn?

CHR betyder att kameran inte kunde skapa en mapp på kortet, det kan bero på att kortet är skadat, men testa att formatera det i kameran först.

Har du formaterat det? Fungerar det i datorn?

CHR betyder att kameran inte kunde skapa en mapp på kortet, det kan bero på att kortet är skadat, men testa att formatera det i kameran först.

Så gjorde jag en gång och fick t.o.m formatera om två gånger, sen fungerade allt som det skulle.
Värt att prova:)
Lycka till

Så gjorde jag en gång och fick t.o.m formatera om två gånger, sen fungerade allt som det skulle.
Värt att prova:)
Lycka till

Tyvärr verkar det som att nån försökt stoppa in det fel väg på nån fest här.
Verkar som att piggarna som går in i kortet blivit lite sneda.
Blir rep istället.

fick samma problem när jag köpte min d300s, närvös blev man men till slut kunde jag fixa piggarna på egen hand med hjälp av en mejsel!

lycka till !

ANNONS
Götaplatsens Foto