erlend96
Aktiv medlem
Nu är den här: http://www.engadget.com/2012/04/19/nikon-d3200-dslr-camera/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den här kamera är nog förmodligen början på en serie med 24mp sensorn, skulle tippa att den efterföljs av D7200 och D5200. Jag är däremot mycket tveksam att det skulle dyka upp en D400 med samma sensor, väldigt många rykten på nätet gör gällande att D400 ska få en 16mp FF sensor en s.k budget version av D4 och ersättare till D700.
Det intressantaste är kanske inte kameran D3200 utan den nya wifi-dongeln som ska göra det möjligt att se sökarbilden och styra kameran från en mobiltelefon.
Den här kamera är nog förmodligen början på en serie med 24mp sensorn, skulle tippa att den efterföljs av D7200 och D5200. Jag är däremot mycket tveksam att det skulle dyka upp en D400 med samma sensor, väldigt många rykten på nätet gör gällande att D400 ska få en 16mp FF sensor en s.k budget version av D4 och ersättare till D700.
Var kan jag läsa om det här? Nikon Rumors säger sig inte ha nåt vettigt att rapportera kring D400, men verkar rätt säkra på att det kommer sitta en ASP-C sensor på 24 Mpix i den.väldigt många rykten på nätet gör gällande att D400 ska få en 16mp FF sensor en s.k budget version av D4 och ersättare till D700.
Att efterföljaren till Nikon D300 kommer att ha en aps-c-sensor kan vi nog vara helt säkra på. Och det skulle förstås vara förvånande om det var någon annan sensor än just den 24 Mpix som nu introducerats i D3200.Var kan jag läsa om det här? Nikon Rumors säger sig inte ha nåt vettigt att rapportera kring D400, men verkar rätt säkra på att det kommer sitta en ASP-C sensor på 24 Mpix i den.
Det intressantaste är kanske inte kameran D3200 utan den nya wifi-dongeln som ska göra det möjligt att se sökarbilden och styra kameran från en mobiltelefon.
Tyvärr kändes väl det där som hans personliga gissningar och vad han tycker Nikon borde. Jag hoppas han får rätt, men tror kanske mer på Nikon Rumors tankar i det här fallet. Visst måste väl Nikon ha en direkt D300s-ersättare på gång? Är det inte många som vill ha en professionell ASP-C-kamera?
Tyvärr kändes väl det där som hans personliga gissningar och vad han tycker Nikon borde. Jag hoppas han får rätt, men tror kanske mer på Nikon Rumors tankar i det här fallet. Visst måste väl Nikon ha en direkt D300s-ersättare på gång? Är det inte många som vill ha en professionell ASP-C-kamera?
Det motsäger väl inte att det kan komma en instegs-FF också, men det är väl som vanligt med det. De som pratar om det, vet inte och de som vet, pratar inte om det. D90:n får nog göra tjänst ett tag till!
Just det, säkert därför Canon 7D blev ett sådant fiasko och inte har sålt alls.... en annan poäng, en riktigt avancerad DX- kamera skulle nog kosta ungefär lika mycket som en D800 att tillverka vad är vitsen? ...
Vem säger att dom inte lyfter ersättaren till D7000 ett steg? Ett lite bättre hus bättre grepp/bättre vädertätning liknande PENTAX K-5, det låter betydligt mer logiskt. En aps-c version av D800 kostar nästan lika mycket att tillverka som FF versionen+att det är jävligt ologiskt att börja med en instegs D3200 först. Jag har inte sett några tecken på att Canon har en ersättare till sin EOS 7D på G så dom kanske oxå har tröttnat på det segmentet. Och som sagt var D7200 och D400 skulle komma FÖR närma varandra, vi kan käbbla fram å tilbaka om det här men jag tror inte vi får nåt slutligt svar förren i höst och en av dom här kamerorna kommer aldrig att lanseras!Helt ologiskt att "D400" blir FF. Skulle Nikon ge upp DX för sport/naturentusiaster menar ni? Grattis till Canon isf men tror inte på det en sekund.
Helt ologiskt att "D400" blir FF. Skulle Nikon ge upp DX för sport/naturentusiaster menar ni? Grattis till Canon isf men tror inte på det en sekund.