Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D40

Produkter
(logga in för att koppla)

danielleon

Medlem
Jag är helt ny på dehär med fotografi, inskaffade en Nikon D40 i början av veckan. och undrade hur man tar bra bilder på djur och insekter.Vilket objektiv och insätllningar och så:). tack på förhand :) Daniel Leon

Det är en fråga utan enkelt svar. Att fota hunden som sitter still är en helt annan sak än att fånga en snabb räv som springer 200 meter bort.

Macro- (insekter) och tele-objektiv (på håll) är ändå de två objektivtyper som kan passa. För att komma igång så satsa på ett allround-objektv som kan funka fint i flera situationer. Ett telezoom.

Förmodar att du fick med ett 18-55 objektiv till din kamera? Det borde också fungera om du är ganska nära djuret.

jag tackar så hemskt mycket, jag tror att beställa boken blir ett alternativ :), och ja jag fick ned 18-55 eller va de nu hette. åter igen, så tackar jag så hemskt mycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto