Annons

Nikon D50 på blocket, bra för nybörjaren(mig)?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill bara meddela att imorgon (troligen) kommer det en ny "bebis" hit :D
Nikon D3100 med 18-105mm VR

Ser fram emot att få läsa manualen medan batteriet laddas och sen få sätta igång!

Härligt! Stort grattis till en mycket bra kamera, låt den ladda minst 10h första gången, då hinner du läsa igenom manualen mer noggrant =)

.....10h..?!!!
Pust stånk och usch, aja Vet ju att det bör laddas ordentligt första gången..men inte är det skoj inte..speciellt inte när jag vill..VILL NU! ;)

hehe

Lagom till fredag att börja fota då :) Nu blir det extra långpromenader! :)

Den batterityp som används idag i kamerorna är klar när den är klar och inget mer. Skulle laddaren fortsätta ladda skulle du få otrevliga problem. Enda anledningen till att låta batteriet sitta så länge är för att hinna läsa mer i manualen. ;)

.....10h..?!!!
Pust stånk och usch, aja Vet ju att det bör laddas ordentligt första gången..men inte är det skoj inte..speciellt inte när jag vill..VILL NU! ;)

hehe

Lagom till fredag att börja fota då :) Nu blir det extra långpromenader! :)

Det lustiga är att dom flesta säger olika ang första laddningen, minns att jag ringde runt till flera olika fotobutiker för att jag var osäker och ville inte göra fel, varannan sa 10-12h en annan kunde säga "de är bara att kö direkt" till slut ringde jag Nikon själva på supporten, och killen sa att han var osäker själv men det ska vara att köra på direkt eftersom det är lithium batterier, se bara till att den laddas fullt första gången bara, brukar ta en och en halv timme om batteriet är urladdat, sen dess har jag inte vågat chansa och kört 10-12h på första laddningen, känns som att man inte har nåt att förlora på det. Det här var flera år sen ifs, men det var lithium batteri då också. Mvh

Jag satte den i laddaren ungefär tills laddaren slutade blinka om jag inte minns fel :p
Jag har för mig det står i intrsuktionsboken.

Gott att höra! Jag skulle tro att den är ett bättre köp än en D50.

Vad gäller batteriet tycker jag inte du ska oroa dig. Det värsta som kan hända är att batteriet havererar om 3 år istället för om 5 år och då kan du köpa ett nytt för några hundralappar, pirat för någon hundring .-)

Jag har aldrig sett ett AF-objektiv säljas för så lite pengar som 300 kr. Men ägarna kanske inte anser att det är lönt då?

Precis men om du vänder på det så skulle i alla fall jag aldrig köpa ett begagnat 18-55 av första årgången för mer än 300. Vad kostar de som nya? 1200? Med garanti! Det måste ju vara en reell skillnad för att det skall vara värt att köpa begagnat. Samma sak med D50. Det är en alldeles utmärkt kamera MEN en ny D3100-D3000 kostar idag så lite att det inte lönar sig att köpa en D50 begagnad.

Halft uppackat, batteri i laddaren o fram med manualen....)(/&%¤!!! Den är på danska, likaså snabb instr.

Ringer Dustin o får en länk..
(reg, hämta ny bok/ skicka in för byte)

Känner mig ..lite däven.

Nä nu ska jag ta o packa upp resten o låta Lilleman busa av sig

ANNONS
Götaplatsens Foto