Annons

Nikon D70 trovärdigt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

John.FR

Ny medlem
Hej! hittade denna sida: http://digionics.com när jag sökte på Nikon D70-priser i amerika. De har sitt kontor i London och med frakt kostar en Nikon D70 med kitobjektiv AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED endast 559$!

Och om jag inte minns fel så är väl $ fortfarande tecknet för dollar? dvs hela paketet kostar 4 360 kr. Känns det trovärdigt? och har någon hört talas om företaget?

MVH
John.FR

Jag blir misstänksam... $929.00 (7 189,62 Skr) för "Nikon D70s SLR Digital Camera KIT (18-70 Lens,4GB Card & more)". "& more" är stativ, minneskortläsare, extra batteri + någon form av kameraväska.

Ser LITE för billigt ut för att vara sant i mina ögon...

Jag skulle vara tveksam att beställa. Kan bli myckert dyrt istället!

Men jag kanske är FÖR misstänksam :)

mvh
cf

testa och beställ någon liten sak. Och berätta för oss hur detta gick.
På så sätt kan man ändå se lite grann hur det går.

Jag är skeptisk...

Domänen registrerades så sent som den 14/2 2006. Visst måste alla domäner vara nya någon gång men att bara registrera den på ett år känns väldigt kort om man har för avsikt att bedriva seriös verksamhet.

Valutan man handlar i är dollar och modellnamnen är amerikanska men de uppger en adress London, UK och anger supportens öppettider i centraleuropeisk tidszon.

De har inga begränsningar på varifrån man kan köpa och verkar så vitt jag kan se ha fri frakt på allt.

Betalning enbart via Moneygram som på sin hemsida varnar för bedrägerier och uppmanar kunderna att mycket noga undersöka vilka de gör äffärer med.

Jo, det är sant. Jag skiter i det där. Känns helt oseriöst att skicka iväg pengar först.

Förresten ni som har koll. Är det bara i Sverige man kan köpa mot postförskott?

MVH
/John.FR

Och inte blir det hela mer förtroendeingivande när man tittar på Moneygrams hemsida. Ser ut att vara ihopslängd på en timme.
Näe, jag tycker det luktar skunk lång väg.

Tror inte att postförskott är så vanligt vad gäller utländska webbutiker, men det finns säkert någon som har bättre koll på det. Verkar i alla fall som om Pixxass.de erbjuder det.

ANNONS
Götaplatsens Foto