Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d7000 användarhandbok på svenska

Produkter
(logga in för att koppla)

matte92

Medlem
Hejsan.

Jag undrar om det finns någon snäll stjäl som skulle kunna skicka mig en nikon d7000 användarhandbok på svenska till mig om du har en liggandes. Jag står givetvis för frakten.
Jag vet att den finns att ladda ner på nikons hemsida men den går inte att skriva ut.

tacksam för hjälp !

Hejsan.

Jag undrar om det finns någon snäll stjäl som skulle kunna skicka mig en nikon d7000 användarhandbok på svenska till mig om du har en liggandes. Jag står givetvis för frakten.
Jag vet att den finns att ladda ner på nikons hemsida men den går inte att skriva ut.

tacksam för hjälp !

Har du handbok på något annat språk, tror jag att du kan byta hos Nikon för en rimlig summa.

Per.

Svensk manual

Du skall skicka din bok till Dublin Irland och om den inte är på något sätt förstörd så får du en ny hemskickad efter några dagar.
Mer om detta på Nikons hemsida .(tror jag)
Jag fixade en ny till min D700 i somras.

BengtE

Senast ändrad:
Googla på "how to print pdf secured" så får du lite träffar på olika lösningar att printa även fast det är utskriftsspärrat. Finns gratis mjukvara som ska lösa det samt även nån lösning där du laddar upp och konverterar PDF:en online. (Fast nu blir jag förstås osäker på om man får göra så, kanske är olagligt?)

Varför har förresten Nikon gjort det så svårt för deras kunder att få tag på en manual, någon som vet anledningen? På Canons hemsida kan vem som helst (utan inloggning eller serienummer) ladda ner manualer på massa olika språk. Dessa kan man även skriva ut utan problem.

Googla på "how to print pdf secured" så får du lite träffar på olika lösningar att printa även fast det är utskriftsspärrat. Finns gratis mjukvara som ska lösa det samt även nån lösning där du laddar upp och konverterar PDF:en online. (Fast nu blir jag förstås osäker på om man får göra så, kanske är olagligt?)

Varför har förresten Nikon gjort det så svårt för deras kunder att få tag på en manual, någon som vet anledningen? På Canons hemsida kan vem som helst (utan inloggning eller serienummer) ladda ner manualer på massa olika språk. Dessa kan man även skriva ut utan problem.
Svårt? Nej, det kostar "bara" 400 spänn.
Som du säger, kan säkerhetsspärren tas bort från vissa PDF filer. D7000 manualen är en av de som går. Googla, rätt förslag. ;)

Nikon Handbok

Nikon Postbytarservise:
Den här tjänsten är tillgänglig för alla Nikon-ägare i Europa. Beroende på vilken produkt du köpt levererades antingen en förenklad användarhandbok eller en fullständig referenshandbok tillsammans med produkten. Inom ramen för den här utbytesservicen utfärdas endast en handbok som motsvarar den handbok som medföljde produkten. Följ anvisningarna nedan för att byta ut den tryckta handboken.

Villkor för tjänsten
a. Den returnerade varan måste vara en originalhandbok från Nikon som levererats tillsammans med produkten.
b.Handboken måste vara i nyskick (oanvänd och i ursprungligt skick).
c. Handboken ska avse en aktuell Nikon-produkt.
d.Den här tjänsten omfattar INTE snabbguider, komma igång-guider, cd-skivor med handböcker eller annat material som följer med produkten vid leverans. Vi kan dessvärre inte returnera sådana varor.
e. Vi tillhandahåller endast europeiska användarhandböcker och tillgängligheten varierar efter produkt och språk.
f. Den här tjänsten är bara tillgänglig för enskilda privatkunder.
Eliaz.

Nikon Manual

1. Registrering online

a. Logga in på Mitt Nikon-konto. Om du inte har något konto klickar du här för att skapa ett konto.
b. Registrera dina personuppgifter samt fullständig postadress.
c. Registrera den produkt för vilken du vill ha en ersättningshandbok.

2. Posta handboken

a. Bifoga information om språket som du vill ha en ny handbok på, samt namn, adress och e-postadress så att vi snabbt kan behandla din förfrågan.
b. Skicka till följande adress:

Nikon Manual Exchange Service
PO Box 11121
Clonshaught
Dublin 17
Ireland

Räkna med att det kan ta två veckor innan vi levererar varorna från det datum vi mottagit din handbok. Om den handbok du behöver för tillfället inte är tillgänlig kontaktar vi dig via e-post för att meddela ett ungefärligt leveransdatum. Om handboken inte längre finns tillgänglig returnerar vi din användarhandbok via post.

Det kostar dig bara portot till Dublin.

Eliaz

Jag skulle bli skitförbannad om jag betalat 10 000:- för en kamera, och så kan jag inte ens ladda ner manualen i pdf. Jag kanske är ute och reser och inte valt att ta med mig manualen, men behöver ändå snabbt titta i den på ett enkelt sätt.

Nej Nikon, gör om gör rätt!

Jag skulle bli skitförbannad om jag betalat 10 000:- för en kamera, och så kan jag inte ens ladda ner manualen i pdf. Jag kanske är ute och reser och inte valt att ta med mig manualen, men behöver ändå snabbt titta i den på ett enkelt sätt.

Alla som har en Nikonkamera skapar väl ett konto och registrerar sin produkt?

Innan jag bytte från Canon till Nikon ville jag läsa Nikon-manualer för att se exakt hur de funkar. Googlade på D7000 bottom view och vips hade jag gott om serienummer att registrera på mitt konto -- och Nikon öppnade dörren till sina manualer.

Men visst är det superkorkat att man måste vara registrerad/inloggad för att få tillgång till Nikons manualer. Canon är mycket bättre och här, och Canon har dessutom mycket bättre gratisprogramvara i DPP, EOS Utility etc.

Nej Nikon, gör om gör rätt!

Jaha. Men man får ju med en tryckt manual när man köper den.

Har man köpt kameran (billigt) utomlands och vill byta manualen mot en svensk är det väl rimligt att detta får kosta några hundralappar.

Har man köpt kameran (billigt) utomlands och vill byta manualen mot en svensk är det väl rimligt att detta får kosta några hundralappar.
Varför inte ha en utskriftsbar PDF-version tillgänglig online som är gratis? Känns som en bra kundservice att kunna erbjuda det. Tycker inte alls att det är rimligt att behöva betala för att man vill ha manualen på ett annat språk.

Jag förstår överhuvudtaget inte problemet!
Jag köper utomlands skickar manualen till Irland, har en ny inom en vecka.
Hur svårt kan det vara?

Köper jag ett beg hus utan manual är väl inte det Nikons bekymmer?
Be säljaren fixa en manual.....

Nu lever väldigt många efter devicen att gratis är gott :)
Sen håller jag med om att nedladdningbara pdf-manualer på Nikons hemsida borde vara en självklarhet då du får ta utskriftskostnaden själv.

ANNONS
Götaplatsens Foto