Annons

Nikon D80, damm i huset?

Produkter
(logga in för att koppla)

phnomy

Aktiv medlem
Hej!

Jag upptäckte efter gårdagens fotografering att jag har små prickar på bilderna (ser ut som damm) på flera bilder. Dom flesta är fotade med bländare över 20 och jag ser dom inte på bilder med större bländare.
Innebär detta att jag har damm på sensorn?
Vad kostar en sensorrengöring på en Nikon D80?

Mvh Simon

Jag skulle tro att de flesta svensksålda Nikon D80 har sålts med deras Check & Clean.
Bor du i Stockholm tar du din kamera och kvitto och åker till Solna där Nikon har sitt huvudkontor och ber att få kameran fixad.
Bor du inte i Stockholm skickar du din kamera till dem tillsammans med kvittokopia och ber dem fixa det.
Om du skall skicka kameran se till att du packar in den ordentligt och skickar den som paket (dvs inte en låda med frimärken!) så att du kan följa paketet och att det är försäkrat. Se även till att ange returadress och telefon så att de kan nå dig.

Lycka till!

/Jon

Hmmm.

Jag köpte min på mediamarkt i göteborg. Har typ belgisk garantisedel eller nåt på den, fast det är väl worldwide, eller?
Sitter å klonar bort damm fårn hyfsat bra bilder i övrigt nu... frustration

ibland räcker det med att läsa manualen och införskaffa en blåsbälg, kostar 99:-, speciellt varje gång du byter objektiv kan det fastna damm

ANNONS
Götaplatsens Foto