Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon DA FF

Produkter
(logga in för att koppla)

sallle

Aktiv medlem
En fundering på kommande modeller från Nikon.
Själv har jag en typ av D-slr på min önske-lista förutom D3..
Det är en ProD-cam som är mindre,typ canons 5D o utan den inbyggda klena blixten som i D200-D300 som inte kan mäta sig men en extern blixt.
Den ska ha FF.Gärna utbytbar sökare.
Inte mer pixlar än 12-13mp o med det mindre brus.
Gillar att spekulera.. Vad kan en sådan komma att kallas.. Alla nr-serier i Nikon är upptagna,men då kan man ju gå tillbaka i tiden typ 80talet. Vad hade Nikon för namn då.. Jo FA,FM2,FE2,Fg m.m.
Så vad kan man kalla ett nytt mellanPro-hus.. Jo Nikon DA vore ju ett passande namn.
Med ett för dagenpris på sisådär 20-25tusen
Hoppas nu bara Nikon sitter å knåpa på en Nikon DA eller kanske rent av en DE.

/Joakim

Senast ändrad:
Nikon DA

Nu när D700(Lite missvisande namn tycker jag själv) Är i ropet så kanske den här tråden kan resa sig på 9.
Nikon borde ju kalla sin lilla FFDslr för något annat än D700 vilket kommer att bli lite dumt i framtiden när det kommer en ny D400-D500-D600-D700??? Ja ni förstår.
Vaför inte kalla den nya (lilla) FF-kameran för just DE,DA sen när den uppgraderas så blir det DE2 eller DA2 m.m m.m
Man byter ju bara ut F=Film mot D=Digital.

ANNONS
Götaplatsens Foto