Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Mail rebate?

Produkter
(logga in för att koppla)

BOFH

Ny medlem
Varför skall vi i Sverige inte få samma möjlighet som det finns i tex USA / UK / Tyskland?
I USA blir rabatten för D70+ 18-70mm hela $200

Om man var amerikan skulle ett paket med D70+18-70mm kosta ca: 7000 kr (inkl rabate) Men i Svedala tycker Nikon att vi kan minsann betala för oss, så vi få punga ut 11500 kr istället.

För 4500 kr kan man åka flyg t/r till USA och köpa kameran där.

// Michael - Har inte köpt kameran ännu, sitter med unkel IXUS 400 tills priset är rätt på D70
 
För att det är en större marknad, andra skattelagar, andra förhållningskostnader när det gäller logistik, varuhållning, återförsäljare och en massa annat junk.

Men först och främst. För att dom vill.
 
Priserna kommer att sänkas även i Sverige, den dag efterfrågan minskar markant för nuvarande prisnivåer.
 
Scandinavianphoto säljer D70 kitet för ca. 9700:- nu. :eek:

Själv köpte jag min på ebay från en auktoriserad säljare i Canada för 6500:-, sen att frakten var 1000:- plus lite moms (700:), det blev ändå nån tusenlappar billigare (då D70 kostade 12500 i sverige)...

Plus att Canada D70 kitet har 2 års garanti, förutsatt att jag skickar den till ett service center i Canada dock :p
 
Import.... du kan lätt köpa en kamera från USA och få den billigare. Jag har själv precis köpt en D2h för 16000SEK inkl sv moms å allt. Typ halva priset av vad du får pröjsa i Sverige.

Det finns nån sajt som tillhandahåller en såndär virtuell-adress på nåt vis om du vill ha den där mail-rabatten.
 
ANNONS