Annons

Nikon Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobber

Aktiv medlem
Har funderat på att köpa ett Nikon Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED till min Nikon D5100
Har blivit fundersam när jag har läst att vissa ger små antydningar att det fungerar bättre ihop med fx än med dx kameror,men det näms inte vad som är sämre ihop med dx
Vet inte om jag har fattat alltihop fel,trodde det enda skillnaden var brännvidsförlängningen på 1,5x,men
ställer den till något med upplösning ,skärpa etc

Tack på förhand

Tobbe
 
Det funkar kanon på DX också!

Hur som helst finns det inget som funkar bättre hitom 10 000, enda verkliga konkurrenten är Tamrons för ungefär samma pengar.
 
Så sant! Gillar man tele och är välbyggd så skulle jag kunna tänka mig att Sigma 120-400OS är ett utmärkt andra val. Vill man ha lite mindre tele så kan ett Sigma 50-150/2.8 vara ett bra val för både zoom och ljusstarkt
 
Har funderat på att köpa ett Nikon Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED till min Nikon D5100
Har blivit fundersam när jag har läst att vissa ger små antydningar att det fungerar bättre ihop med fx än med dx kameror,men det näms inte vad som är sämre ihop med dx
Vet inte om jag har fattat alltihop fel,trodde det enda skillnaden var brännvidsförlängningen på 1,5x,men
ställer den till något med upplösning ,skärpa etc

Tack på förhand

Tobbe

Hej!

Jag kan ibland irritera mig på 70 mm läget vilket kan bli för snävt, speciellt vid porträtt, jag har precis som ovan inlägg tänkt att skaffa ett sigma 50-150 men avvaktat pga skärpeproblem vid närgränsen annars är den nog mkt trevlig. Nikonen är nog jättebra för övrigt. Jag har DX kamera, D300.

Hans
 
ANNONS