Annons

Nu sänder vi från kameraholken!

Produkter
(logga in för att koppla)

Canis familiaris

Aktiv medlem
Vår nya kameraholk har fått en inneboende i form av lilla söta talgoxehonan "Kicki". Hennes fästman "Roger" vakar utanför tills hon gått och lagt sig :). Vi hoppas att det blir ungar i holken framåt våren. Just nu sänder vi LIVE på kvällarna från 17.00 ca. och om det blir bobygge och ungar sänder vi även på dagarna.

Klicka på länken för att komma dit: http://www.toypudel.com/webcamfagelholk.htm

Välkommen och skriv gärna i gästboken!
 
Trevligt med webkameran :)
Har en fråga. Har dom inte börjat med att bedda där inne med material för att det inte är dax än eller vad?
 
Än så länge är det bara honan som övernattar i holken. Hon är tillsammans med hanen på dagarna. Bobyggandet har inte startat ännu och tur är det för ungarna skulle med säkerhet inte överleva då. När årstiden är den rätta så kommer de förhoppningsvis bygga i holken. Jag har hängt upp lite hundpäls som de kan använda sig av om de vill :).
 
Än så länge är det bara honan som övernattar i holken. Hon är tillsammans med hanen på dagarna. Bobyggandet har inte startat ännu och tur är det för ungarna skulle med säkerhet inte överleva då. När årstiden är den rätta så kommer de förhoppningsvis bygga i holken. Jag har hängt upp lite hundpäls som de kan använda sig av om de vill :).

Kanoners jag ska hålla lite koll då :)
 
Nu har "Kicki" lagt 6 ägg!! De är svåra att se för hon täcker dem med päls och annat bomaterial när hon lämnar holken. Undrar hur många det blir innan hon börjar ruva dem?
 

Bilagor

  • holk6agg26apr2012.jpg
    holk6agg26apr2012.jpg
    7.8 KB · Visningar: 521
Nu har vi fått in en kamera i holken där blåmesarna byggt bo så vi sänder LIVE både från talgoxeholken och blåmesholken.

Talgoxarnas ägg tror vi kommer kläckas i slutet av veckan och blåmeshonan Titti lägger f.f. ägg.

Välkomna att titta in i våra fågelholkar: http://www.toypudel.com/webcamfagelholk.htm
 

Bilagor

  • holk2titti.jpg
    holk2titti.jpg
    21.7 KB · Visningar: 491
ANNONS