Annons

Nu skall jag köpa kamera....tror jag

Produkter
(logga in för att koppla)

Bridon

Ny medlem
Efter långt velande fram och tillbaka har jag bestämt mig för att köpa en ny 300D med kit objektivet 18-55 och batterigreppet för totalt 9995:- på Scandinavian Photo. Detta verkar för mig vara ett ganska bra pris.
Nu är bara frågan; Är detta ett vettigt köp?
Att den är billigare om ett halvår tvivlar jag inte på men skall man hålla på att resonera så blir det inte mycket handlat...någonsin.

Nu vill jag bara försäkra mig om att jag inte gör "en idiotgrej" som köper den "gamla" modellen till det priset nu.

Jag behöver med andra ord en liten knuff i rätt riktning.

Vad säger panelen, köpa eller avvakta?

Så tänkte jag när jag köpte min 300d med 18-55 för 10400 och sen via eBay batterigreppet för 1200.

Jag köpte allt i April och tänkte som sagt med om jag skulle vänta eller inte. Hade jag väntat hade jag som sagt kunnat få det för priset du angav, men å andra sidan hade jag inte haft cirka 3000 bilder på min hårddisk och då bland annat många enligt mig mycket bra och vackra bilder.

Priserna går alltid ner, men man måste tänka på att när priserna kan man missa en massa fototillfällen...

/ Marcus

Tänk även på att Canon nu släpper lite nya modeller som enligt ryktena kommer sänka priset på 300D inom en snar framtid.

/Viktor

GrAcK skrev:
Tänk även på att Canon nu släpper lite nya modeller som enligt ryktena kommer sänka priset på 300D inom en snar framtid.

priserna hart precis blivit sänkta, ca 8500 kostar en Eos 300D. Sedan finns en del prisvärda paket med optik och vertikalgrepp.

froderberg skrev:
priserna hart precis blivit sänkta, ca 8500 kostar en Eos 300D. Sedan finns en del prisvärda paket med optik och vertikalgrepp.

Enligt canon.se är rek. priset på 300D (osäker på om det är med eller utan 18-55) 12750:- inkl. moms.

Enligt Gunanr Fahlström, som varit på canons presskonferans om 20D säger att rek. priserna ska sänkas till:

"Priset för EOS 300D Kamerahus 10 500.-
EOS 300D + 18-55 11 500.-
EOS 300D svart + 18-55 + batterigrepp 12 650.-
EOS 300D svart + 18-55 + 55-200 + batterigrepp 14 600.-
Alla inkl moms."

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=26645&perpage=15&highlight=20d&pagenumber=2

Jag tackar för era synpunkter.
Det lutar än mer åt en ny 300D i morgon nu.

Framtiden får utvisa om det var ett bra val och under tiden så skall jag passa på att fota lite med min nya kamera i stället för att vänta och vänta och vänta och....

ANNONS
Götaplatsens Foto