Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny 430EX löser inte ut (ej PILOT / via kamera)

Produkter
(logga in för att koppla)

perpro

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag har sökt, men inte hittat någon tråd med samma problem.

Min nya (en månad gammal) 430EX slutade fungera i går. Jag hade ställt den på ett bord och körde den som slav. Plötsligt - mitt under en bildserie - slutade den lösa ut. Däremot fungerar den i övrigt som vanligt. PILOT-lampan lyser rött, AF lampan lyser (blinkar i slavläge, lyser vid fokusering monterade på kameran).

Jag kan nu inte lösa ut blixten som slav, på kameran eller ens med PILOT-knappen. Jag har försökt "resetta" den genom att ta bort batterierna i en kvar, och kollat igenom inställningarna. Det bör ju inte vara ett handhavandefel eftersom den slutade att fungera mitt under en serie bilder utan att jag rörde den.

Jag har givetvis bytt batterier också.

Någon som känner igen detta? Jag har garanti kvar, men det vore skönt att slippa lämna in den till butiken...

Tacksam för svar.

med vänliga hälsningar

Per

ANNONS
Götaplatsens Foto