Annons

Ny dator. Problem med defekt bildskärmsprofil

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
Hej
Jag har köpt en ny dator (en dell) och en ny skärm (samsung t220). Allt har fungerat fint sålänge som jag inte tittar på bilder i vistas inbyggda bildvisare. Då blir allt väldigt mycket gulare. Inte bara bilden utan allt runtomkring på skärmen också. Men jag har levt med det. Men nu letade jag upp några gamla skivor med photoshop 7.0 och när jag startar det så säger den.

"Bildskärmsprofilen "Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM" verkar vara defekt. Kör kalibreringsprogramvaran för skärmen igen"

Men jag har ingen kalibreringsprogramvara. Och jag har inte lust att betala för det heller. Finns det något sätt att skaffa en fungerande profil utan att skaffa ett kalibreringsprogram?

Mvh Johan
som sökte lite men inte hittade något tidigare svar som gjorde mig klokare. vet ni någon gammal tråd som kan hjälpa mig så tipsa gärna..

Jag får samma felmeddelande. Precis samma. Bara dök upp en dag. Ingen höjdare på fägrhantering/färgprofilshatering, men önskar också att det fanns någon kunskap att hämta här på fotosidan.

Märkt att bilderna jag sparade inte blev i rätt färgbalans när jag skrev ut de, fast de såg ok ut på skärmen. Vad ska man göra?

När jag ringde datasuporten rekomenderade de google....

ANNONS
Götaplatsens Foto