Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Ny Firmware till 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har lagt in den...det ska tydligen bara vara att infon när man kollar på bilderna i LCD:en blir mer komplett..knappast något att bli upphetsad av ;-)

Inlagd och funkar fint, och inte nollstäldes räkneverket precis som dom lovade. Ingen direkt skillnad, men ska man ha det senaste så ;)

Ubbz skrev:
Inlagd och funkar fint, och inte nollstäldes räkneverket precis som dom lovade. Ingen direkt skillnad, men ska man ha det senaste så ;)

"In the case of an upgrade from firmware version 1.0.x to 2.0.0, the C.Fn (Custom Function) settings and the file numbers of images were cleared from the camera. They are not cleared in this version 2.0.1 firmware update. "

Alltså lovade de inte att nollställa ;)

Patrik

Ja det är väl att man är rädd att förstöra något som funkar bra. Men tanken är väl att det ska funka ännu bättre :eek:)

naj, så lång tid tar det inte att lägga in den, du kan ju inte stänga av den ´för att byta mitt i uppdatering.. det är då det kan gå åt pipsvängen... bara du har mer än halvt batteri.. ladda det en stund innan du gör uppdateringen.

Jag skrev "batterierna" eftersom jag har batterigrepp med 2 batterier i..klart det räcker med ett batteri.

Man vet aldrig men det kan vara betydligt fler 'justeringar' som gjorts utan att Canon skyltar med dem. Algoritmer för AF är en sak som kanske kan förbättras. Bäst att ladda ner...

Jag fick avbryta ett par gånger och inget händer.
Installationen säger ifrån om man inte har tillräckligt med batteri.

thomas

HÄNGER SIG!

Jag har försökt installera. Men min kamera hänger sig vid 72% varje ggn. och canon service säger att jag måste skicka den till Stockholm. Känns lite overkill att skicka kameran dit bara för mjukvaran!? Finns det inget sätt att fixa detta själv? Som det är nu har är min kamera död. Varje ggn man sätter på den säger den att den inte har nån firmware alls! MÅSTE man tanka in filen via en USB kabel till kameran? kan man inte som jag kopiera filen till kortet via vanlig CF läsare o sen köra filen?

ANNONS
Götaplatsens Foto