Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pilatina

Ny medlem
Jag har en digitalkamera Sony 5,1 megapixel, smart zoom, 2,5 LCD. Den tar bra bilder. Går nu och önskar mig en ny kamera - Canon - för ungefär 8-9000 kronor med blixt. Jag är en glad amatör som gärna vill utvecklas - men är det slöseri med pengar? Ska jag nöja mig med den jag har?

Låter som en frågeställning som endast du själv kan svara på.

Känner du att du "sitter fast" på någon sätt i ditt fotograferande med din Sony? Vad är det i så fall du vill ha mer av, eller saknar?

Undrar Thomas
(som tror att någon snart kommer hoppa in i forumet och göra sig lustig över uttrycket att kameran "tar bra bilder")

Hej, nu ska jag svara före alla andra.

Om du ska utveckala din fotografi till TOPP så ska du ha en systemkamera. Ska du ha en bra Canon systemkamera så kan jag rekomendera 350D och 20D.

Jag tror att en systemkamera aldrig kommer svika dig från ditt fotograferande. Lite svårt att rekomendera en DSLR beroende vad du plåtar.
Själv tog jag en 20D för att jag plåtar natur&djur för det mesta. Då behöver jag en kamera med respons i autofokus, gediget kamerahus o.s.v.

Vad plåtar fotografen för motiv?

Mvh Markus Asp

Re: Re: Ny kamera?

200cm skrev:
Låter som en frågeställning som endast du själv kan svara på.

Känner du att du "sitter fast" på någon sätt i ditt fotograferande med din Sony? Vad är det i så fall du vill ha mer av, eller saknar?

Undrar Thomas
(som tror att någon snart kommer hoppa in i forumet och göra sig lustig över uttrycket att kameran "tar bra bilder")

Synd att jag aldrig är före alla andra. Bra skrivet förresten. Jag tror att Chrestin ska förklara vad Sony´n inte klarar av i dina behov.

ANNONS
Götaplatsens Foto