Annons

Ny motivkategori?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok. Jag känner inte riktigt igen den kategorin. Går den inte under dokumentärt eller under någon av de andra? Eller vad kategoriserar dessa bilder?
 
Jodå så långt är jag med. Men jag funderar på om inte befintliga kategorier räcker. Kanske, kanske inte. Skall fundera lite till.

Jag vill bara att motivkategorierna skall vara väl genomtänkta och försöka hålla antalet på en så effektiv nivå som möjligt. Bara därför jag är fundersam kring nya kategorier.
 
Jo men jag menade inte att Dokumentärt var det enda alternativet, det finns ju även porträtt, arkitektur, miljö, mode, möte, posering, reportage, situationsbilder, och generellt är just alla är omspännande eftersom vi bara har en "första" nivå av kategorier och därför är det viktigt att inte lägga till fler huvudkategorier när det som egentligen skulle göras är att skapa undernivåer under vissa.
 
Tycker oxo att "Street photography" borde få en egen avdelning. FS borde slå ett slag för denna eminenta konstform som var så populär för några år sedan men som nu verkar ha hamnat lite i skymundan. (Kan det vara pga. PUL eller är det månne många människors ovilja att bli plåtade -på sta´n- som är orsaken?) En egen motivkategori för gatufoto -lätt att hitta- vore mycket bra. JANNE
 
Man kan ju få in de flesta bilderna i nån av kategorierna som finns med lite god vilja, men det passar inte helt. Och det finns inget bra sätt att söka efter bara streetbilder som det är nu eftersom att de är utspridda i en massa andra kategorier.
 
ANNONS