Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny Nikon D800 eller beg D3s
- Trådstartare Recy
- Start datum
frwe
Aktiv medlem
Är inte säker på hur det är med den saken men D800 har för långsam serietagning och det blir litet plågsamt när man fotar snabba skeenden. Hur som helst räcker AF på D3s till mer än väl och jag tror också den har bättre egenskaper på höga ISO.
Jag har själv D800e men plockar fram min D700 när det skall gå undan.
/Frode
Jag har själv D800e men plockar fram min D700 när det skall gå undan.
/Frode
Palletheking
Aktiv medlem
D3s har bättre serietagning men isoegenskaperna tycker jag är bättre på D800. Upp till 3200-400 upplever jag att bildfilerna blir renare och mer detaljerade med D800 än med min förra D3s. Högre än så går jag inte. Givetvis en fördel med många bilder per sekund, men för mig räcker det gott och väl med 4 bilder per sekund. Även när jag fota snabba sekvenser. Men är man inte inkörd i Nikonsystemet kanske Canons 5 Mark III är den bästa lösningen. Där får du mycket bra isoegenskaper i kombination med bra serietagning 6 bilder/sekund
Palletheking
Aktiv medlem
Af på D800 är enligt de flesta ungefär lika snabb som på D3s men skall vara exaktare och det är nog min upplevelse också, dvs att den sätter skärpan nogrannare än D3s. Angående iso, så är nog D3s vassare när man börjar jämföra från 6400 och uppåt, men då tycker jag bilderna börjar tappa för mycket i kvalitet oavsett, så de isotalen ser jag endast som nödlösningar.