Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

NYA Canon 400d knivskarpa rörliga objekt

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas.s

Medlem
Jag köpte mig en Canon för ett år sedan.Jag gillar att fota motocross,snöskotrar jag det mästa som har med motor att göra.Nu har jag kommit fram till at jag måste köpa ett annat objektiv.jag har ett Canon efs18-55mm det verkar som om det inte fungerar så bra för mig.
Jag är ute efter ett ojektiv som jag kan få knivskarpa bilder med och fota rörliga objekt.jag har fått tipps om att EF 70-200mm f/4L IS USM ska vara bra men vad tycker ni som kan detta?
Tack på förhand

jonas.s skrev:
Jag köpte mig en Canon för ett år sedan.Jag gillar att fota motocross,snöskotrar jag det mästa som har med motor att göra.Nu har jag kommit fram till at jag måste köpa ett annat objektiv.jag har ett Canon efs18-55mm det verkar som om det inte fungerar så bra för mig.
Jag är ute efter ett ojektiv som jag kan få knivskarpa bilder med och fota rörliga objekt.jag har fått tipps om att EF 70-200mm f/4L IS USM ska vara bra men vad tycker ni som kan detta?
Tack på förhand

Knivskarpa bilder på rörliga objekt betyder snabb slutartid. Visst har ljusstyrkan på objektivet viss betydelse, också, men det går absolut att få knivskarpa bilder med det objektivet du har. Hur du åstakommer det utan att underexponera går att göra på ett par olika sätt. Antingen att ha en stor bländare (litet tal) eller hög iso (ljuskänslighet), och båda dem tillsammans. Eller så kan du addera ljus, antingen genom att fotografera i dagsljus eller köpa blixtar som du placerar ut på lämpliga ställen.

Hur du får knivskarpa bilder på rörliga objekt är grundläggande kunskaper du bör plugga in genom att läsa tex fotosidans fotoskola: http://www.fotosidan.se/cldoc/articles/learn2/

ANNONS
Götaplatsens Foto