Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon G7

Produkter
(logga in för att koppla)
Zoso skrev:
Hur upplever du sökaren Ulf ?

/kent.

Löjligt liten, lär använda lcd skärmen!
Kan ju vara bra om man måste spara batteri...
Du kommer bli förvånad hur tung den lilla kameran är!
Men bildkvalitén är mkt. god och det är trots allt viktigast.

Tillbehör

Då jag inte kan hitta teknisk beskrivning på G7 på Canons hemsida så kanske jag kan få svar här ?

1, Följer det med fjärrkontroll ?

2, Finns det adapter, så att man kan köra kameran från nätet ?

3, Följer det med program, så att man kan styra kameran från datorn eller måste man inhandla dylikt från breeze.com

4. Kan man montera på en adapter, så att man kan ansluta ett mikroskop eller kikare ?

5. Eftersom jag fotograferar en hel del makro inomhus ( mikro för släktforskning ) så är det av vikt att makrofunktionen ligger kvar efter tagning av bilden och ej återgår till normalläge som Nikon Coolpix 4500 gör, som jag använt tidigare. Hur funkar G7 ?

Re: Tillbehör

Raison skrev:
Då jag inte kan hitta teknisk beskrivning på G7 på Canons hemsida så kanske jag kan få svar här ?

1, Följer det med fjärrkontroll ?

2, Finns det adapter, så att man kan köra kameran från nätet ?

3, Följer det med program, så att man kan styra kameran från datorn eller måste man inhandla dylikt från breeze.com

4. Kan man montera på en adapter, så att man kan ansluta ett mikroskop eller kikare ?

5. Eftersom jag fotograferar en hel del makro inomhus ( mikro för släktforskning ) så är det av vikt att makrofunktionen ligger kvar efter tagning av bilden och ej återgår till normalläge som Nikon Coolpix 4500 gör, som jag använt tidigare. Hur funkar G7 ?

1. Nej
2.Nej
3. Nej
4. Vet ej, finns en del tillbehör att köpa som går att montera på.
5. Ja, om du inte stänger av eller ändrar
program/menyer o dyl.

Skulle vilja rätta lite.

Med min fick jag iallafall med program för att styra kameran från datorn, både XP och OSX, dock ej linux.
Fungerar U/A, men kunde varit "snyggare".

Du kan köra kameran från nätet, men adaptern måste köpas separat.

//Jago

Tycker dom ger en rättvis bild av kvalitén.
Som du kan se är makro "toppklass"
Den tar även mkt. fina ansiktsbilder.
Går du in i ett kolsvart rum med autoläge och
riktar kameran mot något så fokuserar den mkt.
bra, och bildkvaliten blir över förväntan.

Kanske inte kameran för solnedgångar/landskap etc. Men den klarar många förhållanden med bra
bildkvalié tex gatufotografering inomhusmijöer
o dyl. Du har ju även möjligheten att ändra inställningar om du inte är nöjd med resultatet...så deras test säger väll bara en
del om kameran.

ANNONS
Götaplatsens Foto