Annons

Nya Fuji Fortia 50 ASA

Produkter
(logga in för att koppla)
Beställning av 10 pack

Niklas Wibom
Johan Ringblom
Tobias Loré
Staffan Danielsson
Njurunda Fotobutik, Sundsvall (30 filmer)

TRADIGT LÄGE !!

Har fått följande svar från Fuji, Sverige:

Hej Niklas.
Har inte hört något om någon ny film som vi skulle kunna beställa. Mao denna film är ej avsedd för den europeiska marknaden.Om Fortia skulle vara en Ny film som lanseras så borde vi hört talas om den, säljstart, produkt info osv. Jag tror men jag kan tyvärr inte japanska, att det är en ny förpackning för den nuvarande Velvia 50 ISO, man gör så här i japan ibland, byter namn på redan beprövade produkter. Men om jag hör något som indikerar att den skall kunna beställas så hör jag av mig.
med vänliga hälsningar
Lennart Jansson

Men jag fortsätter undersöka ; )

Nog för att jag gillar mättade färger, men det där var ju bara för mycket. Så ser det ut när jag scannar dia och drar upp "Saturation" till alldeles för höga nivåer. Det ser ju ut som att man tappat en massa nyanser och bara får ett enda kladd av färg.

Hercules skrev:
Som att det skulle vara från en riktig dia scan...
Alla borde fatta ett det är manipulerade bilder.

Ännu så länge är det bara du som "fattat" att det är manipulerade bilder, eller som du säger "säkert från en digitalkamera".

Du lägger ju inte precis fram någon särdeles utförlig analys eller övertygande argumentation om varför de skulle vara manipulerade.

Tror knappast att ett världsledande företag som Fuji skulle visa exempelbilder som är fejkade i en reklam för en ny film. Om de sedan är manipulerade eller inte är svårare att säga, eftersom ett dia som digitaliseras alltid manipuleras i viss mån.

/Pontus

ANNONS
Götaplatsens Foto