Annons

Nya objektiv till EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

HYB

Aktiv medlem
Hej

Jag har nyligen köpt en EOS 350D och är mycket nöjd med dess prestanda. Jag köpte till ett Signa 18-125 DC och ett Canon 90-300 (ej USM). Båda objektiven tycker jag är bra för det det pris jag fick betala för dem. Bilder blir ok men har inte den skärpa och "must" som jag nu känner att jag vill ha i mina bilder.

Under hösten ska jag åka både till USA och Thailand och tänker då köpa till ett eller två objektiv. Min fundering är ett Canon 17-40L 4,0 även om det betingar ett högt pris men skulle kanske vilja ha lite störr brännvidsomfång.

Jag har nu två frågor. Känner någon till två (eller ett med större brännvidsomfång) bra objektiv som jag kan få för samma summa som ett 17-40 L 4,0? Vet någon också om objektiv är billigast i Bangkok eller Boston?

Hälsningar

H-Y

Jag vet inte om Sigmas EX 18-50 / 2,8 ger bättre bilder än ovan nämnda Canonglugg men billigare är det definitivt, och aningen längre.
Jag håller även med dig om att Sigmas 18-125 inte är speciellt bra på någonting förutom just zoomomfånget, men det är billigt.

Priser i Sverige, Cyberphoto.
Canon 17-40/4 L USM , 7800:-
Sigma EX 18-50/2,8 DC, 4795:-

Ok, tack för info. Jag har också funderat på Sigmas 18-50 EX men har en känsla om att ett Canonobjektiv bör passa bättre på en Canonkamera än ett Sigmaojektiv. Jag vet inte om det är så och om det är fel får gärna någon säga emot. Det finns ju några tusenlappar att tjäna på att köpa Sigmaobjektivet istället för Canons 17-40L. Dessutom är ju Sigman ljusstarkare. Vet någon om det är billigare att köpa objektiv i USA än Thailand? Har kollat på nätet och det verkar som om USA är billigare.

Hälsningar

H-Y

ANNONS
Götaplatsens Foto