Annons

Nya produkterna - 5D, 1D Mark II N, 24-105/4L IS, 430EX

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja jag kan bara hoppas, då jag jobbar hos en ÅF så är detta info direkt från Canon så vi kan väl tro lite.. *ler*

Men jag åter komemr så fort jag vet mer.

//Sam

Jag kommer nog investera i en 5D såsmåningom. Fullframe har jag länge suktat efter.
5D+ 35L + 85L. Perfekta kitet för mig.
Om jag inte går tillbaka till film vill säga.

A

Anden skrev:
Jag kommer nog investera i en 5D såsmåningom. Fullframe har jag länge suktat efter.
5D+ 35L + 85L. Perfekta kitet för mig.
Om jag inte går tillbaka till film vill säga.

A

35 1,4 L USM är inte fel! :)))
En lins jag själv funderar på.

Någon som har den?
Och kan berätta vad ni tycker om den isåfall.

Re: OT: €

JalleS skrev:
Prova med "alt gr" + "E" så går det säkert bra för PC-människor
Om man glömmer bort den tangentkombinationen så kan man istället titta var de andra valutasymbolerna ligger.
Alt-Gr+3 ger £, Alt-Gr+4 ger $ och Alt-Gr+5 ger logiskt nog €.

Isaksson skrev:
Knäckanda om 5D kommer att kosta under 30 000, eftersom jag för 2 månader sedan köpte en ny Canon 1 Ds MKII för 67 000kr!

OK, den har högre upplösning, är tätad och lite snabbare än 5D, men ändå...
Nästan 40 000kr EXTRA! Det skulle svida rejält.

Men det är väl som allt annat. Jag är jättenöjd med kameran och den kostar ju inte mig mer för att det kommit en ny. Undrar bara hur många som tycker det är värt 40 00kr extra för 1Ds MkII.

Men vi får väl se vart den nya hamnar.

/Stefan

Hur tror du jag känner då, som fick fakturan på min idag... men ännu inte sett kameran.

Men men, det kostar att ligga på topp!

Det här ser lovande ut. Jag är inte sååå jätteintresserad av just ff, men vad jag saknar i dagsläget på kameror med crop factor runt 1,5 eller 1,6 är anständiga vidvinkelzoomar, typ 16-35/2.8.

Hmmm...ska man gå över till den mörka sidan....?

AndersGbg skrev:
Nej. :)
(Även om 5D ser helt ok ut)
Fast det är just det den inte gör...1D-serien är väl ok, även om de lider av vissa ergonomiska brister.
5D-huset verkar vara en upphottad 20D, och den har jag mycket svårt för.

Men ff är frestande, och jag är väldigt nyfiken på hur den beter sig på höga ISO runt 1600 och 3200. Ska försöka klämma på 5D framöver.

Undrar hur många som nu kommer på att de bara måååååste ha en 5D. För det kräver ju deras fotografering bara...

Inga namn nämda men jag kan ju tänka mig minst en här på FS.

Mvh
Maverick

Maverick skrev:
Undrar hur många som nu kommer på att de bara måååååste ha en 5D. För det kräver ju deras fotografering bara...

Inga namn nämda men jag kan ju tänka mig minst en här på FS.

Mvh
Maverick

Jag drömde att jag hade en inatt.
Sen vaknade jag och blev förbannad :).

Den överlägset största fördelen med 5D måste vara den stora sökarbilden en FF kamera erbjuder. Jag blir ju gråtfärdig varje gång man kikar i sin gamla EOS650.
Någon som vet hur 5D står sig mot gamla 1Ds vad gäller bildkvalitet, brus etc?

Linmajon skrev:

Någon som vet hur 5D står sig mot gamla 1Ds vad gäller bildkvalitet, brus etc?

Det vore väl mycket konstigt om 5D inte var mycket bättre än gamla 1Ds med tanka på att det är 3 år mellan modellerna. Frågan är snarast om 5D är bättre än övriga Eos modeller eller inte.

Calle S skrev:
Fast det är just det den inte gör...1D-serien är väl ok, även om de lider av vissa ergonomiska brister.
5D-huset verkar vara en upphottad 20D, och den har jag mycket svårt för.

Själv hade jag nog valt 5D framför någon av 1D-varianterna. Smidigheten och den lägre vikten vinner över de extrafunktioner och högre FPS som 1D har.

Men snart kommer Nikon D200... mmm... :)

ANNONS
Götaplatsens Foto