Annons

Nya spegellösa Z från Nikon, så blev den

törnan

Aktiv medlem
9mm på en Z6II, den kan du ge ström från en Powerbank hela tiden.

Z5/6/7/50 kan bara laddas när den är avstängd via USB-PD, dom andra skall kunna drivas via USB-PD också i påslaget läge.

En Z6II med ett 9mm och en 20000mah powerbank med USB-PD borde vara mindre än en DSRL med ett fisheye och borde kunna fotografera i timmar.

Med 9mm får du 134 grader raktecknat. Dvs stolparna kommer inte se ut som om målvakten har tungt vatten i flaskan.
Det låter som en riktigt vettig lösning! Ska se om jag kan få tag på ett 9 mm att låna och testa med.
 

Falumas

Aktiv medlem
Så kan du testa med powerbank till din Z6II också. Jag tror den klarar att jobba så. Jag vet att Zf och Z30 klarar det.
 

jjq

Aktiv medlem
Nikon Z8 mest sålda kamera 2023 på MAP Camera i Japan. Zf på andra plats, och lilla Zfc på femtonde (fortfarande efter snart tre år). Allt enligt Nikonrumors. Lite skönt att inte känna sig ensam med Zf & Zfc...
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Ju mer jag tänker på det desto mer osäker blir jag kring köp från E-Infinity och liknande. Särskild om det gäller dyra köp. Vem vet hur sugna dom är på garantiärenden? Och hur sugna är tillverkarna på att hjälpa till när man köpt deras grejer från gråimportsiter?

Övertyga mig om att allt är lugnt så jag kan spara några tusenlappar på mitt kommande kameraköp! 😂
 
Senast ändrad:

pdahlen

Aktiv medlem
9mm på en Z6II, den kan du ge ström från en Powerbank hela tiden.

Z5/6/7/50 kan bara laddas när den är avstängd via USB-PD, dom andra skall kunna drivas via USB-PD också i påslaget läge.

En Z6II med ett 9mm och en 20000mah powerbank med USB-PD borde vara mindre än en DSRL med ett fisheye och borde kunna fotografera i timmar.

Med 9mm får du 134 grader raktecknat. Dvs stolparna kommer inte se ut som om målvakten har tungt vatten i flaskan.
Vad är det för 9mm du har?

Såg att man nu kan köpa Laowa 10/2,8 med AF till Z på Cyberphoto för 12500:-, tror det får bli det objektivet när man sett lite mer tester
 

Falumas

Aktiv medlem
Jag har ett Laowa 9mm f5.6. Mitt är MF, men vid 9mm spelar det nästan ingen roll, vid 9mm är i princip allt i fokus i alla fall.
Det gäller dock att se till att man har kammat nacken bra, för det känns nästan som om den kommer med i bilderna.
Det är bara om jag skall fokusera på något närmare än 0.3m som jag behöver vrida på fokusringen.
 

lonian

Aktiv medlem
Ju mer jag tänker på det desto mer osäker blir jag kring köp från E-Infinity och liknande. Särskild om det gäller dyra köp. Vem vet hur sugna dom är på garantiärenden? Och hur sugna är tillverkarna på att hjälpa till när man köpt deras grejer från gråimportsiter?

Övertyga mig om att allt är lugnt så jag kan spara några tusenlappar på mitt kommande kameraköp! 😂
Fick problem när jag hade Z6 och skrev till e-infinity. Ett års garanti eller något sådant. De bad mig skicka kameran till Nikon för service vilket jag gjorde. Tog kort på kvittot efter allt var betalt och lagat. E-infinity skickade pengar via PayPal. Gick bara bra.
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Fick problem när jag hade Z6 och skrev till e-infinity. Ett års garanti eller något sådant. De bad mig skicka kameran till Nikon för service vilket jag gjorde. Tog kort på kvittot efter allt var betalt och lagat. E-infinity skickade pengar via PayPal. Gick bara bra.
Kan man fortfarande betala med PayPal på E-Infinity? Vet att jag frågade dom någon gång och då fick jag gå in på någon sida och klicka 10 gånger på någon bild och då aktiverades PayPal-möjligheten, haha. :D Dom verkar inte vilja att man använder PayPal.
 
ANNONS