Annons

Nya spegellösa Z från Nikon, så blev den

Jag lutar åt en Z6 III som har en elektronisk slutare med acceptabel utläsningstid så den går att använda till vardags, avskyr verkligen ljudet av en slutare som smäller som ett pistolskott. Dessutom i en prisklass som är acceptabel även om det stretchar min budget lite, hehe..

Angående Nikon Z6 III : Någon som vet man ställer in i menu för att sökaren alltid skall vara "fullt ljus" ? Kör jag auto-iso är det ju inga problem,
tacksam för hjälp

Angående Nikon Z6 III : Någon som vet man ställer in i menu för att sökaren alltid skall vara "fullt ljus" ? Kör jag auto-iso är det ju inga problem,
tacksam för hjälp
Det kanske är d10 du ska titta på. Om du väljer enklare visning så slår inte inställningarna in i sökaren. Vill du ha ytterligare ljus så finns det en annan inställning du kan skruva på, vet inte just nu var den ligger med troligen också d där du typ kan ändra -5 till +5

Tillägg, det var i Inställningsmenyn Sökaren ljusstyrka som du kan justera ljusstyrkan

Senast ändrad:
Det kanske är d10 du ska titta på. Om du väljer enklare visning så slår inte inställningarna in i sökaren. Vill du ha ytterligare ljus så finns det en annan inställning du kan skruva på, vet inte just nu var den ligger med troligen också d där du typ kan ändra -5 till +5

Tillägg, det var i Inställningsmenyn Sökaren ljusstyrka som du kan justera ljusstyrkan
TACK ! Det var d 10 !
Nu är där fullt ljus ,även i mörk omgivning o studio tagning.
Tack
Stefan

Under DSLR tiden ägde jag 70-200 F4, ett hyffsat lätt och skarpt objektiv (850 gram) som följde med mig överallt tillsammans med tamron 15-30 f2.8.

Nu när nya Z 70-200 f2.8 VR S II kommer på en vikt av 998 gram så blir jag väldigt sugen.

Jag äger Z 70-200 VR S som ligger på 1440 gram men den kommer aldrig med mig ut förutom vid specifika tillfällen.

Känns dumt att byta ut något man redan har men samtidigt så skulle jag inte längre känna någon slags skuld över att äga något jag kanske använder en gång per år. För jag tycker nuvarande på 1440 gram är på tok för bökig.

Äger Z 70-200 f2.8 VR S. Väger en del, men funkar. Använder ganska sällan.
Och jag skulle inte använda denna brännvidd oftare med den nya versionen för att den är några hekto lättare.

ANNONS
Götaplatsens Foto