David G
Aktiv medlem
Jo jag skulle köpa en film och då hittade jag en Provia 400X för 74kr. Om jag fattat rätt så är 400X en ny film och förra gången så köpte jag en Provia 400F och då kostade den hela 121kr, lustigt att det blivit billigare. Kul att allt analogt inte har blivit dyrare, även om det tar 2-3 veckor för framkallningen.
Lite funderingar ochså, hur är det med det dynamiska omfånget på en ISO 400-film jämnfört med en ISO 100-film? Är det märkbart sämre? Frågan gäller film i allmänhet om än Provia i synnerhet.
Jo den här filmens ena sida har en trevlig guld-metalic färg, eller lite som volvo-saffran, men vad har filmen för färg inuti filmrullen? Är det samma eller skiftar färgen när den utsätts för ljus?
74kr är väll rätt billigt?
Det var i en Fuji-butik i Gränby-centrum i Uppsala.
Lite funderingar ochså, hur är det med det dynamiska omfånget på en ISO 400-film jämnfört med en ISO 100-film? Är det märkbart sämre? Frågan gäller film i allmänhet om än Provia i synnerhet.
Jo den här filmens ena sida har en trevlig guld-metalic färg, eller lite som volvo-saffran, men vad har filmen för färg inuti filmrullen? Är det samma eller skiftar färgen när den utsätts för ljus?
74kr är väll rätt billigt?
Det var i en Fuji-butik i Gränby-centrum i Uppsala.