Annons

Nytt 50mm 1.8D för under 1500 inkl frakt&moms?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudie

Avslutat medlemskap
Är på jakt efter ett Nikon 50mm 1.8D.
Eftersom begagnatmarknaden för detta verkar i stort sett obefintlig så har jag kollat runt på fotoaffärers sidor.
Det billigaste jag hittat hittils är Cyberphoto.se som säljer det för 1400 + 99 kr frakt.

Nån som kan tänka sig nått ställe som är billigare?

MVH

Fast brännvidd

Fick just mitt Nikon 50mm 1.8D igår.

Har ett Tameron 28-75/2.8 Zoom, jag trodde att fasta objektiv skulle vara skarpare än zoomar, men jag är tveksam i just detta fall. Jag kan inte se någon skillnad mellan dessa. Men jag har inte hunnit testa så jättenoga heller än.

Men Nikon 50mm 1.8D kostar ju som sagt nästan inget. Klart bra objektiv.

Dustin är nog billigast på detta.

Förstår inte att ni orkar jaga några tior, som sagt 50/1.8 kostar nästan inget. Frågan är snarare var den finns på lagret. För den är rejält restnoterad.

Adam74 skrev:
Förstår inte att ni orkar jaga några tior, som sagt 50/1.8 kostar nästan inget. Frågan är snarare var den finns på lagret. För den är rejält restnoterad.

Så är livet !! Ska man ha dyrt hus får man jaga billiga fönster ;)
mvh/Gunte..

Finns på CyberPhoto för 1.400:-

Adam74 skrev:

Nej då, den finns på lager på CyberPhoto för 1.400 kr - jag har själv en på väg till mig med posten.

/Thomas

Redigerat: Jo, jag har tydligen lagt beslag på den sista, nu är de restnoterade där också.

Re: Finns på CyberPhoto för 1.400:-

Tompa2003 skrev:
Nej då, den finns på lager på CyberPhoto för 1.400 kr - jag har själv en på väg till mig med posten.

/Thomas

Redigerat: Jo, jag har tydligen lagt beslag på den sista, nu är de restnoterade där också.

Var det du som tog den sista!!! *AGGHHH!!* ;)

Jag har på gång från photax... vilken vecka som helst nu....

B&H har på lager, tar tre dgr att få hem den, kostar ungefär samma som här hemma om man räknar in moms och tull samt frakt.

Köpte mitt nytt för 1475:- hos Schönherrs i Stockholm Mars-04. Fanns både nya och begagnade.

ANNONS
Götaplatsens Foto