Annons

Nytt gummiskydd till minneskortslucka D2X

Produkter
(logga in för att koppla)

Marterius

Aktiv medlem
Jag har lyckats sumpa gummiskyddet som sitter på minneskortsluckan på min D2X. Jag vill gärna ersaätta den, både av kosmetiska skäl och ergonomiska skäl, men gissar att fotoaffären lär ta hutlöst betalt för dem. Vet ni någon näthandel som har sådana produkter? Jag har letat på eBay men där finns ingen, fast kanske dyker de upp där ibland?

Hälsningar,
Martin

Marterius skrev:
Jag har lyckats sumpa gummiskyddet som sitter på minneskortsluckan på min D2X. Jag vill gärna ersaätta den, både av kosmetiska skäl och ergonomiska skäl, men gissar att fotoaffären lär ta hutlöst betalt för dem. Vet ni någon näthandel som har sådana produkter? Jag har letat på eBay men där finns ingen, fast kanske dyker de upp där ibland?

Hälsningar,
Martin

Min erfarenhet är denna: det är bara Nikon själva (och Lasses antar jag) som gör detta. Och här kommer det bästa - hela luckan måste bytas. Det hela går på ca 400 spänn! Hur jag vet? Jag har varit i samma sits. Problemet är tydligen att få gummit att fästa, det är samma problem på kamerahusen. Har gummit en gång lossnat så verkar det i princip att få dit något nytt (som sitter kvar).

Så jag troar att du får bita i det sura äpplet och byta luckan hos Nikon. Uppsidan är att de gör det på momangen!

Och jag skulle gissa att de har bytt ut limmet.
,
Tidigare hade dom massor av reklamationer på att gummit släppte. Inte alls så längre. Samma sak för mig med min D2X. Gummit släppte lite här och där efter en så där 8 månader. Åkte till Lasses och de bytte rubbet på garanti. När jag sålde kameran efter 25000 bilder och om jag minns rätt två år så satt det nya gummit stenhårt.....

ANNONS
Götaplatsens Foto