Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt kamerahus

Produkter
(logga in för att koppla)

Eszter

Aktiv medlem
Har en fråga! Har idag en Nikon F401S, och är väldigt nöjd med den. Men efter ca.10års användande har den börjat ge vika. Nu är jag på jakt efter ett nytt kamerahus, då jag har två bra objektiv. Har ett tillhörande Nikkor AF 35-70mm och ett SIGMA DL Zoom 75-300mm. Båda objektiven "klickas" alltså i. Nu behöver jag tips på vilket kamerahus jag ska köpa för inte ens så himla dyr peng!

Eszter skrev:
Har en fråga! Har idag en Nikon F401S, och är väldigt nöjd med den. Men efter ca.10års användande har den börjat ge vika. Nu är jag på jakt efter ett nytt kamerahus, då jag har två bra objektiv. Har ett tillhörande Nikkor AF 35-70mm och ett SIGMA DL Zoom 75-300mm. Båda objektiven "klickas" alltså i. Nu behöver jag tips på vilket kamerahus jag ska köpa för inte ens så himla dyr peng!

Hej

En 801s - kalas en fin hittar du för 2-3 tusen.., F4 - så vacker, så vacker.. F80 - bra men osexig, FM3a - mums för den manuella fanatikern, F100 - kanon men jag har inte sett så många billiga... såg däremot en F5 för strax över 8 tusen i nyskick (!, annonsen här på fotosidan).. du kan göra klipp när alla verkar tro att analoga kameror är helt ute.

lycka till...

Mvh
Johan

ANNONS
Götaplatsens Foto