Annons

Nytt Normal/vidvinkelzoom

Produkter
(logga in för att koppla)

SilentNajT

Aktiv medlem
Hejsan kära medlemmar !!

I dagsläget har jag en tokina 11-16f2.8 och en Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro

Jag har bestämt mig för att sälja båda 2 och skaffa 1 objektiv som ska täcka mina vindvinkel krav.
Just nu sitter det monterat på min 50D och i framtiden kommer det sitta på en 7D

Jag har tittat lite på Canon 17-40/4L USM & Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM

Har ni kanske några andra förslag? Det behöver absolut inte vara en Canon glugg
Mycket tacksam för alla svar jag får!!

Mvh Nicklas

Hejsan kära medlemmar !!

I dagsläget har jag en tokina 11-16f2.8 och en Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro

Jag har bestämt mig för att sälja båda 2 och skaffa 1 objektiv som ska täcka mina vindvinkel krav.
Just nu sitter det monterat på min 50D och i framtiden kommer det sitta på en 7D

Jag har tittat lite på Canon 17-40/4L USM & Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
Även om de båda objektiv du nämner har 1 (en) mm kortare brännvidd än din nuvarande Sigma, så täcker de ju inte alls det område som din Tokinavidvinkel täcker.

Någon zoom som klarar av att ersätta båda dina nuvarande finns helt enkelt inte. Det närmaste man kommer är (såvitt jag vet) Canon 15-85, men då får du helt annan ljusstyrka än dina nuvarande objektiv.

Jo sant, men ja känner att ja oftast bara tar med 1 utav dom och ena får ligga kvar hemma, Börjar bli så väldans mycket i fotoväskan nu så ja måste skära ner "effektivisera" Den lite. canons 15-85 känns inte speciellt lockande.. Jag tror inte den uppfyller mina krav riktigt..

Jag känner också att det är lite svårt att byta ut dom båda..
Kanske bara blir missnöjd om jag säljer iväg dom båda och tappar lite i brännvidd...

Jaha sorry jag menade ju mer brännvidderna.

Men jag kör med tokina 12-24 f4 och tamron 28-75 f2.8

Men ska tilläggas att tamronet fick jag skicka på justering innan jag var nöjd.

ANNONS
Götaplatsens Foto