Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt sätt att ta betalt för dina bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

nickelm

Ny medlem
Hej!

Jag håller på att bygga en bildleverans och betallösning åt en god vän som arbetar som bröllopsfotograf. Min första tanke var att bygga en enkel lösning enbart för honom, men sen slog mig en sak - det är kanske flera som sitter i samma situation.
Jag gör nu en enkel kundundersökning för att se om intresset finns för denna typ av tjänst, gör den det kommer jag troligtvis att skapa denna tjänst!

Min tanke är en lösning som fungerar enligt nedan:

(Första gången kommer du behöva registrera dig och skapa ett konto på "Stripe" där du anger vart du vill ha pengarna utbetalda)
Varje gång du vill göra en ny leverans är processen som följer:
- Ladda upp bilderna som ska skickas till kunden.
- Ange pris och e-post och tryck på skicka.
- Ett mail med en länk skickas till kunden, när kunden trycker på länken kan de se bilderna som skickats (med vattenstämpel) och betala med kort.
- Nedladdning av bilderna startar och ett e-post med en länk där de kan laddas ner igen skickas ut.
- Pengarna hamnar på ditt Stripe-konto och betalas sedan ut till din bank direkt eller vid månadsskifte.
(Du kan också se en faktura i Stripe som fungerar som underlag för bokföring m.m.)

Om du får någon sekund över skulle jag uppskatta all feedback som du vill bidra med. Om inte vill jag passa på att tacka för den tid det tog dig att läsa detta.

Mvh
Niklas
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem