Annons

Nyttiga funktioner borta efter uppgraderingen

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Tack! Vi kämpar på. Det var många ställen att fixa med vid uppgraderingen och finpustningen i forumet är tidsödande så första lanseringen var mer en funktionell grund. Nu har vi hunnit jobba igenom och fått en känsla av vad som behövs/blir bra. Och jag håller med, först nu känns det tajt och tydligt. Tack för att ni står ut! :)
Gillar uppgraderingen i stort, och tycker det verkligen var på tiden (både funktionellt och formgivningsmässigt). Dock så var det emellan varven en rätt så "rough ride" om man skall våga vara lite kritisk, och som kanske hade kunnats undvikas med lite testning och planering (risken finns att man tappar besökare och deltagare när saker strular - iaf kortsiktigt).

Tips till nästa större uppgradering av användargränssnittet är bla detta; gör som tex DPR har just nu; men en knapp/omkopplare längst upp på sidan där man kan välja nuvarande design, eller att vara med att testa den nya. Har själv gått över till den nya, men då vet jag att jag lätt kan gå tillbaka till den gamla fungerande om det strular för mycket.

Totalt sätt så uppskattas dock uppgraderingen och jobbet ni lagt ner på den! Blev väldigt bra - till slut. Gott jobbat! :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Gillar uppgraderingen i stort, och tycker det verkligen var på tiden (både funktionellt och formgivningsmässigt). Dock så var det emellan varven en rätt så "rough ride" om man skall våga vara lite kritisk, och som kanske hade kunnats undvikas med lite testning och planering (risken finns att man tappar besökare och deltagare när saker strular - iaf kortsiktigt).

Tips till nästa större uppgradering av användargränssnittet är bla detta; gör som tex DPR har just nu; men en knapp/omkopplare längst upp på sidan där man kan välja nuvarande design, eller att vara med att testa den nya. Har själv gått över till den nya, men då vet jag att jag lätt kan gå tillbaka till den gamla fungerande om det strular för mycket.

Totalt sätt så uppskattas dock uppgraderingen och jobbet ni lagt ner på den! Blev väldigt bra - till slut. Gott jobbat! :)
Vi väntar fortfarande på ett bud från Amazon och när det väl kommer så skall det bli ordning på torpet :) http://m.dpreview.com/articles/1690663587/amazonacquiresdpreview
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag med, tycker det är riktigt irriterande att den inte visas. Har för mig att jag läst någonstans att det var ett aktivt val av fotosidan att inte visa den i mobilläget, men jag hade gärna haft det där också.
Skall kika på det. Minns inte på rak arm men har för mig att det hade med att det tog för mkt plats. Men borde gå att lösa.
 

ArneB

Aktiv medlem
För något år sedan gjordes ett försök med att visa användarinfo som idag:
alias
(Förnamn Efternamn)

Jag protesterade och tyckte - och tycker fortfarande - att det anonymiserar genom att fokusera på aliaset. Ni backade och återställde till
Förnamn Efternamn
(alias)

Det kan tyckas vara en smaksak, men jag hävdar fortfarande att forumet på fotosidan får en betydligt bättre nivå i diskussionerna i och med att vi kommenterar under våra riktiga namn och inget anonymt alias. Nätet är överfullt med anonymitet och diskussionsnivå därefter. Därför tycker jag att det är en viktig poäng med att visa inläggens upphovsmän med
Förnamn Efternamn
(alias)

Allt gott,
Arne
 

afe

Aktiv medlem
Vad är problemet? Det riktiga namnet visas ju (för inloggade medlemmar). Om det står över eller under tycker jag saknar betydelse.
 

afe

Aktiv medlem
Vet inte varför det bytt plats, men eftersom både användarnamn och fullständigt namn visas ser jag ändå inte problemet. För icke inloggade visas endast användarnamnet för att det fullständiga namnet inte ska bli sökbart på exempelvis google.
 

PMD

Aktiv medlem
Namnordning

Det är väl inget stort problem, och inget som jag skulle lägga mer än ett par minuter på att ändra om jag vore FS-programmerare (vilket väl är ungefär den tid det bör ta), men jag håller med Arne om att det ser lite trevligare ut med det riktiga namnet överst, utan parenteser.
 

reboot81

Aktiv medlem
Det är väl inget stort problem, och inget som jag skulle lägga mer än ett par minuter på att ändra om jag vore FS-programmerare (vilket väl är ungefär den tid det bör ta), men jag håller med Arne om att det ser lite trevligare ut med det riktiga namnet överst, utan parenteser.
+1. Och när man svarar på ett ämne, så finns tidigare inlägg nedanför boxen där man skriver. Där står endast användarnamn.
 
ANNONS