Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv med snabbare fokus under 2500 till Canon 1100D finns de?

Produkter
(logga in för att koppla)

hag391

Aktiv medlem
Är oväntat nöjd med kameran förutom den slöa fokusen så nu är de dags att uppdatera objektiven, Har bara kitobjektivet utan stabilisering och ett låneobjektiv som är i samma prisklass.

Är sjukpensionär så inser ju att man får nöja sig med att leta de bästa av de sämsta men skulle va överlycklig om de gick att få något objektiv med snabbare fokus (kör nu manuell fokus i dom lägena nu) om man spara ett tag. Men de blir ju mkt begränsad budget ändå

Om de är 50-400mm, fast/zoom, nyttt/begagnat spelar ingen roll utan då får jag anpassa mig

Är oväntat nöjd med kameran förutom den slöa fokusen så nu är de dags att uppdatera objektiven, Har bara kitobjektivet utan stabilisering och ett låneobjektiv som är i samma prisklass.

Är sjukpensionär så inser ju att man får nöja sig med att leta de bästa av de sämsta men skulle va överlycklig om de gick att få något objektiv med snabbare fokus (kör nu manuell fokus i dom lägena nu) om man spara ett tag. Men de blir ju mkt begränsad budget ändå

Om de är 50-400mm, fast/zoom, nyttt/begagnat spelar ingen roll utan då får jag anpassa mig

Ett 50mm/1.8 borde uppfylla kraven på pris och snabb fokus.

Jag vet inte om det bara är mitt objektiv men jag tycker att mitt exemplar av Canon 50mm f/1.8 fokuserar rätt trögt. Iaf i samma klass som kitobjektiven. Men som sagt det kan ju vara mitt exemplar. Jag skulle dock satsa på ett objektiv med USM-motor så det ger extreme snabbare fokus än objektiv som inte har det. Canon 50mm f/1.4 är riktigt bra och snabb. Priset är dock högre men borde gå att hitta begagnat för en billigare slant.

inser ju att man får nöja sig med att leta de bästa av de sämsta men skulle va överlycklig om de gick att få något objektiv med snabbare fokus (kör nu manuell fokus i dom lägena nu) om man spara ett tag.

I vilka situationer upplever du att AF inte hinner fokusera? Vad är det för motiv du fotograferar då? Hur har du kameran inställd?

ANNONS
Götaplatsens Foto