Annons

objektiv tips

Produkter
(logga in för att koppla)

immo

Ny medlem
Jag äger en nikon D50 och har det medföljande nikon objektivet 18-55mm och köpt till ett sigma 55-200mm.

Det jag känner ändå är att jag vill ha ett objektiv som jag vet att jag kan använda "jämt" så jag slipper släpa med mig alla objektiv när jag ska på någon tillställning eller liknande.

Sigma objektivet kan jag ha om jag hamnar långt bak å vill zooma, men funkar inte om man ska ha kort på släkten på några meters avstånd, och nikon objektivet funkar inte när jag vill zooma.

Så min fråga är väl egentligen, nån som har nått bra tips på ett objektiv som funkar i alla väder? :)

immo skrev:
Det jag känner ändå är att jag vill ha ett objektiv som jag vet att jag kan använda "jämt" så jag slipper släpa med mig alla objektiv när jag ska på någon tillställning eller liknande.

Sigma objektivet kan jag ha om jag hamnar långt bak å vill zooma, men funkar inte om man ska ha kort på släkten på några meters avstånd, och nikon objektivet funkar inte när jag vill zooma.

Så min fråga är väl egentligen, nån som har nått bra tips på ett objektiv som funkar i alla väder? :)
Du menar alla båda objektiven... Det var ju inte så mycket utrustning.

"bra tips på ett objektiv"
Vad är bra för dig?
visst finns det 18-200 men jag gissar att det blir sämre kvalitétsmässigt än det du har. Men det kanske inte spelar ngn roll.

Om du kan få tag på den:
Nikon AF-S Nikkor 18 - 200 mm f/3.5-5.6G DX ED VR

OK, ett sådant extremt zoomobjektiv innebär kompromisser, men som vardags/reseobjektiv så borde det funka.

Sedan kan man ju hänga på andra gluggar om man behöver bättre kvalitet för tex porträtt etc.

ANNONS