Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivuppdateringar

Produkter
(logga in för att koppla)

dsa1979

Aktiv medlem
Jag har reagerat på hur otroligt gamla många av Canons objektiv är. Ta tex EF 50 f/1.4 som släpptes redan 1993, ett annat är EF 28-135 som kom ut 1998. Jag anser att om Canon ska vara ledande inom systemkameror så måste man börja att förbättra alla gamla objektiv som fortfarande säljs. Och kom nu inte och säg att det inte behövs, ta tex 28-135, det är i grunden är mycket bra objektiv, men bra kan bli bättre, tex så kan man förbättra bildstabiliseringen, den mekaniska kvalitén kan också förbättras. Snart är det bara Canon och Nikon som inte har bildstabilisering i kamerahuset (vilket jag iofs inte vill ha) men det jag däremot vill ha är billigare och fram för allt bättre IS-objektiv.

Nja, många objektiv uppdateras faktiskt.
T.ex 70-300mm IS som blivit bättre på många funktioner.

Förmodligen är inte 28-135mm så attraktivt längre eftersom brännvidden inte är lika användbar på APS-C formatet som på fullformat. Utvecklingen sker mer på brännvidder från 18mm och uppåt på standardzoomarna (APS-C).

ANNONS
Götaplatsens Foto