Annons

Ogiltig MS-DOS...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Har letat i forumen men inte hittat ngt liknande problem. (Har en D80)
När jag laddar över mina NEF-filer i Picture Project (SD-kortet sitter i kortsloten i datorn) kommer det efter en stund upp ett varningsmeddelande som säger att det inte går att föra över ytterligare filer då de är skadade och ett ogiltigt MS-dos någonting (kommer inte ihåg exakt) har inträffat. När jag för över samma filer från kameran, dvs kortet sitter kvar i kameran, går det utmärkt. Ngn som vet vad felet kan bero på? Sitter problemet i kortet, kameran eller datorn?

MVH Martin

Jag vet inte vad felet kan bero på, men prova sök på det exakta felmeddelandet med t.ex. Google och se om du hittar någon som fått samma fel.

Tjena,
Jag råkade på exakt samma sak i helgen med min D50 + SD-kortläsare inbyggd i datorn. Jag gjorde en manuell kopiering av filer (använde alltså inte något speciellt program) från minneskortet till hårddisken. Felmeddelandet var något i stil med "Kan inte kopiera <filnamn> p.g.a. ogiltig MS-DOS operation". Lite märkligt för Windows XP bygger väl inte på MS-DOS?

Jag har aldrig sett det tidigare, och datorn tvärvägrade att kopiera filerna. Jag försökte ett antal olika varianter. Men när jag kopplade kameran via USB-kabel till datorn funkade det utan problem. Nåja, så länge det funkar på något sätt är jag nöjd. :) Men det vore intressant att veta om du kommer fram till vad felet är.

Mvh,
/Håkan

ANNONS
Götaplatsens Foto