Annons

Oljud i skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

Anderzon

Aktiv medlem
Någon här som vet vad som kan vara påtok med en skärm som surrar ibland. Det räcker med att jag slår av den och slår på den igen. Den sitter inte i ett jordat nät.
Skärmen är en Sony Multiscan E530 med få gångtimmar.

Surt om denna skärmen lägger av då det är en riktig pärla, skarp och fin när den blivit varm samt fullt kalibreringsbar!

Någon som har några tankar?

Mvh // Martin

Edit: Hittade en Länk men tyvärr utan mitt problem...

Låter som bildrören som håller på att säga godnatt, det kan fungera länge eller kort kan man aldrig säga till 100%

Jag hade en Tv som hade samma problem och där exploderade bildröret när jag kollade ... kan bara säga att det var nära på att det inte var torrt i byxan :p Sedan stod det en rökpelare upp och det glödde inne i hela tvn. Jag hoppas att ditt problem är mindre men surr/oljud som sedan eventuellt leder till att skärmen slocknar och startar igen det är problem!

Hoppas det reder sig!

Testa med en annan uppdateringsfrekvens på skärmen.

Du ändrar det i operativsystemets (Windows?) inställningar.

Hallå,

Tack för era svar!
Förnärvarande så är skärmen tyst men det är säkert som ni säger, den kommer att pajja förr eller senare. Glömde att säga att den är ifrån 2002.

Har hört att de nya Philips skärmarna TFT ska vara ganska ok, klarar jag att kalibrera dem med min spyder (1)??

Vad har jag annars för alternativ i skärmväg?

Mvh // Martin

Anderzon skrev:
...Jag körde på 85hz och har ställt ner till 75hz...

Om vi har samma fel i våra skärmar så fungerar det.
Jag har/hade ett tjut i min, och slapp/slipper det omgående när jag ändrar (å andra sidan måste jag samtidigt ändra upplösning till det sämre, vilket gör att jag ofta väljer att stå ut med tjutet).

Jag har haft samma problem med en skärm jag ägde tidigare, problemet är troligen en kall lödning och tjutet blev värre under sommarmånaderna (Värme).

För mig räkte det med att klappa till den på sidan för att den skulle sluta pipa :)

Det är nog inget större problem annars för min gick i flera år med problemet.

kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto