Annons

Olympus epm2 VS beg D90?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Mange

Aktiv medlem
Första DSLR kameran. Vet inte hur mycket jag kommer använda den än. I värsta fall bara på fester/högtider lr så blir man nån fotodåre. Skall man börja ännu billigare med kanske gf3? oly 450? för att se om intresset tilltar?
Helst skulle jag vilja låna nån kompis för att testa nån månad men ingen har nån.
Prioriterar nog storlek högst men vet samtidigt att D90 sitter som en smäck i handen.
Ska man gå och känna i butik och sen bara hosta upp och be till herren?

Om inte det vore nog så har det ju kommit en sony kamera rx100 eller nått som e liten och smidig och har större sensor men då snackar vi 5000 kr för en fattig student. Vad göra?

Tacksam för svar synpunkter.
 

Falumas

Aktiv medlem
Första DSLR kameran. Vet inte hur mycket jag kommer använda den än. I värsta fall bara på fester/högtider lr så blir man nån fotodåre. Skall man börja ännu billigare med kanske gf3? oly 450? för att se om intresset tilltar?
Helst skulle jag vilja låna nån kompis för att testa nån månad men ingen har nån.
Prioriterar nog storlek högst men vet samtidigt att D90 sitter som en smäck i handen.
Ska man gå och känna i butik och sen bara hosta upp och be till herren?

Om inte det vore nog så har det ju kommit en sony kamera rx100 eller nått som e liten och smidig och har större sensor men då snackar vi 5000 kr för en fattig student. Vad göra?

Tacksam för svar synpunkter.
NEXarna brukar ge ganska mycket bang for the buck och är förvånandsvärt kompetenta, definitivt bildmässigt bättre än en D90. Sedan får man väga in parametrar som handhavande och släpande och se vad man vill ha. En NEX är väldigt smidig att släpa med sig men enligt mig inte så skön att stå och fota med, för en D90 råder det omvända. Så titta på dom också. Annars är Nikons D3200 en bra väg in i systemkamerornas underbara värld.

/Karl
 

Foto-Mange

Aktiv medlem
Ja e sugen på nya nex med den lite mindre linsen.
Ska kolla på 3200 i butik. Spännande med många val. Tror det blir en ny kamera.
 
ANNONS