Annons

Om du ska köpa ny dator har jag ett tips!

Produkter
(logga in för att koppla)

AKB

Aktiv medlem
Om du ska köpa ny dator så kan jag varmt rekommendera Dataparadiset.com (har butik i Bromma också).

De har bra priser, bra service och framförallt kan man antingen välja ett av deras paket eller plocka ihop datorn själv. Eller göra en modifiering av en paketdator.

Jag köpte min dator där för 6 mån sedan och är kanonnöjd!

Den kostade inte mer än vad de "nyaste" på tex PC city och Siba gör, men med betydligt bättre prestanda och nyare komponenter. Plus att jag fick datorn precis som jag ville.

Så ska du köpa dator, kolla in

www.dataparadiset.com

ps. Jag lovar att jag inte har något med det företaget att göra mer än som nöjd kund ;-)

De flesta försäljare är bra så länge prylarna fungerar. Har du reklamerat något så att du verkligen fått testa hur de är när de inte bara håvar in pengar?

4,7 i medelbetyg på en tiogradig skala på prisjakt.nu är inte så imponerande. Nu skall man säga att det är få omdömen och en del är väldigt gamla.

Oj, hade de bara 4,7 på prisjakt?! Det hade jag ingen aning om. Jag är i alla fall väldigt nöjd med både priset och datorn.

Och för att svara på din fråga så: ja, jag är nöjd med servicen och supporten också.

Tyvärr strulade minnet i datorn, så att jag fick knäppa felmeddelanden. Det var inga problem, jag lämnade in datorn och fick ett nytt minne utan kostnad. Supporten har också varit bra och kunnat svara på mina frågor.

(Hade en Dell-dator tidigare och där har jag bara dåliga erfarenheter av såväl service som support. Service verkar inte finnas och supporten - om man alls kommer fram - kan bara svara på frågor som "vart är på-knappen" och inget om mer avancerad felsökning...Inte tycker jag att Dell är särskilt prisvärda heller.)

Komplett(.se) och datorbutiken(.com) är väll ändå bättre när det gäller support och reklamation.

Håller även hyffsat pressade priser.
Brukar kika på prisjakt.nu efter omdömen och prisjämförelser.

Min senaste dator köpte jag på Komplett och är hur nöjd som helst. Köpte även skärmen därifrån också.

Bästa sättet att få en bra Dator är väl att bygga ihop den själv med dom delar som man vill ha, inte är det svårt heller, billigare blir det också.

/kent

Bokeh skrev:
Bästa sättet att få en bra Dator är väl att bygga ihop den själv med dom delar som man vill ha, inte är det svårt heller, billigare blir det också.
/kent
Fördelen med paket är nog att man får delar som passar ihop, kan vara svårt att avgöra vilket moderkort mm som blir bra ihop med andra prylar. Dessutom slänger nog firman i delar som håller med tanke på dyra reparationer för firman (telefonsupport, frakt och reparation).

ANNONS
Götaplatsens Foto