Annons

On-Location med studioblixtar och UPS

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej igen,

Hemma nu med en 100% laddad UPS.

Till en början hade jag glömt att slå av glödljuset så det stog och blinkade av/på... efter att jag stängt av detta så funkade allt klockrent. Dock så kan det vara lite problem att köra på full effekt, då slog UPS:en av. En omstart och vi var på banan igen. Inga problem att köra på ½ effekt.
Skall testa att köra båda mina D-Lite2 snart, antar att det kommer att suga musten ur denna lilla UPS. Kanske kan man köra båda på minimum effekt?

Hursom, efter ett 30tal blixtar på ½ effekt så hade jag ~65% kräm kvar.

Återkommer med mer info.
För er som funderar så bör man nog gå på de lite mer kraftfullare UPS:erna som nämns ovan, denna verkar aningens klen...

Cheers // Martin
 
Kaffebrus "Kinablixtar" och APC Smart-UPS 1500VA funkar fint ihop. Det finns några bilder i min portfolio som är tagna med den utrustningen ihop med silver eller guld paraply.
 
Anderzon skrev:
Efter att ha läst denna disk. så gick jag och köpte en APC BACK-UPS ES 700VA Tanken är att jag skall köra denna ihop med mina D-Lite2 på bröllopsfotograferingar utomhus.
Någon som har denna komb.?
Har inte hunnit testa än, då låddan står hemma på laddning :) Återkommer med mer info om hur denna lösningen funkar...

Cheers // Martin

Tjena Martin.

Tackar dig för tipset om detta batteri, blir nog ett sådant framöver.

Även tack till Johan Maxe som öppnade denna tråd. Många tänkvärda länkar och tips till oss som inte vet hur det fungerar.

mvh fotojohan =)
 
fotojohan skrev:
Tjena Martin.

Tackar dig för tipset om detta batteri, blir nog ett sådant framöver.

Även tack till Johan Maxe som öppnade denna tråd. Många tänkvärda länkar och tips till oss som inte vet hur det fungerar.

mvh fotojohan =)

Curiosity killed the cat - men förhoppningsvis inte era blixtar ;-)

Har bytt mina D-Lite4 till BX-blixtar och nu är man ju lite nyfiken.........

// Maxe
 
Vilken UPS till kaffebrus-kit?

Nu vet jag inte om det är någon som fortfarande kollar denna tråden men det är ju värt ett försök iallafall.

Jag är påväg att införskaffa det klassiska 300 Ws paketet från kaffebrus och funderar på vilken ups jag ska införskaffa för att ha och labba med.

Tänker dels på den som det pratats om här.
Belkins 1200 VA som finns på pixmania för 1557:-
Är det någon som testat detta alternativ med båda blixtarna inkopplade samtidigt? Vad kan man förvänta sig för kapacitet?

Finns även en Belkin-variant på dustinhome som har 1500VA i sig men som då ligger på nästan tusenlappen mer. Är det värt det?

Alla tips och goda råd är väldigt välkommna!

Tack på förhand!

/Peter
 
Det beror på vilka laddningstider du kan acceptera. 1200Ws är tillräckligt för en blixt som om den vore ansluten till vägguttaget. Två blixtar kräver alltså 2400Ws för att ge det samma som om dom vore vägganslutna till 240volt och 10Amp. Om du kan gå med på lite längre laddningstid så räcker det med 1500Ws aggregat.Innovatronix är ett bra alternativ.
 
ANNONS